بیارکه اینگلس و طراحی استادیوم نئوم در ارتفاع 350متری از سطح زمین برای جام جهانی فوتبال 2034 در عربستان سعودی

چهارم آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از طراحی یک استادیوم بزرگ فوتبال در کشور عربستان سعودی برای میزبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ در این کشور بود! طراحی استادیوم نئوم بر فراز پروژه‌ی لاین.

بیارکه اینگلس و طراحی استادیوم نئوم در ارتفاع 350متری از سطح زمین برای جام جهانی فوتبال 2034 در عربستان سعودی

استادیوم نئوم که به عنوان یکی از ۱۵ ورزشگاهی که برای میزبانی از جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ میلادی در کشور عربستان سعودی ساخته خواهد شد (به‌ عنوان بخشی از پیشنهاد رسمی این کشور به فیفا برای جام جهانی ۲۰۳۴)، در ارتفاع ۳۵۰ متری از سطح زمین قرار خواهد گرفت!

اما در توضیحات رسمی منتشر شده از سوی نئوم درباره‌ی این استادیوم ۴۶هزار نفری چنین آمده است:

استادیوم نئوم، منحصربه‌فردترین ورزشگاه جهان خواهد بود! با زمین فوتبالی که در ارتفاع بیش از ۳۵۰ متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد؛ و مناظر خیره‌کننده‌ی پیرامون... این استادیوم تجربه‌ای خواهد بود که به مانند آن پیش از این وجود نداشته است.”

براساس اطلاعات منتشر شده، ساخت این استادیوم فوتبال که با انرژی‌های تجدیدپذیر که عمدتا از منابع بادی و خورشیدی تولید می‌شود، کار می‌کند در سال ۲۰۲۷ میلادی آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۲ میلادی نیز تکمیل شود. پس از پایان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۴ میلادی، این استادیوم به خانه تیم فوتبال حرفه‌ای تازه تاسیس عربستان سعودی تبدیل خواهد شد.

در انتها لازم به یادآوری است نئوم یکی از ۱۴ گیگاپروژه‌ای است که در کشور عربستان سعودی به عنوان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور با هدف تغییر اقتصاد متکی به نفت در حال توسعه است.