نورمن فاستر از پروژه ی جدید خود در غرب آسیا رونمایی کرد: "سرزمین فردا" واقع در شهر لارناکا جنوب شرق قبرس!

نورمن فاستر از پروژه ی جدید خود در غرب آسیا رونمایی کرد: "سرزمین فردا" واقع در شهر لارناکا جنوب شرق قبرس!

شانزدهم ماه جولای سال ۲۰۲۴ میلادی، فاستر+شرکا از پروژه‌ی جدید یعنی فاز اول طرح جامع “سرزمین فردا” در لارناکا، واقع در ساحل جنوب شرقی کشور قبرس و سومین شهر بزرگ این کشور رونمایی کرد!

فاز اول این پروژه با هدف تبدیل ساحل لارناکا به یک جامعه‌ی پویا و پایدار، بر توسعه‌‌ی زیرساخت های مسکونی تمرکز دارد. این طرح جامع همراه با فروشگاه‌های تجاری از جمله مغازه‌ها، دفاتر و رستوران‌ها بر ادغام یکپارچه اتمسفر حاکم با ساحل تمرکز دارد و بر ارتباط با محیط طبیعی تاکید ویژه دارد.

اما اولین مجتمع مسکونی در این طرح جامع که در منطقه شمالی سایت پروژه و رو به ساحل واقع شده است، شامل چهار ساختمان آپارتمانی به مساحت بیش از ۳۲ هزار مترمربع و دارای امکاناتی مانند سالن های ورزشی، سونا، استخر و فضای بازی کودکان خواهد بود.

لازم به بیان است علاوه بر طراحی یک مسیر عابرپیاده جدید با ردیفی از درختان کاج که بر توسعه شهر در امتداد ساحل دریا تمرکز دارد و لبه ساحلی سبزی را ایجاد خواهد کرد، طراحی حیاط‌های سبز نیز برای معاشرت و ساکنان اندیشیده شده است.

البته طرح جامع شامل طیف گسترده‌تری از فضاهای اجتماعی همچون رستوران‌ها و فضاهای غداخوری، فضاهای خرید، هتل و استراحتگاه، مرکز کنفرانس، دفاتر خصوصی، فضاهای کار اشتراکی و مکان‌های برگزاری رویداد می‌باشد.

این طرح جامع با چهار برابر شدن طول اسکله‌ی در دسترس مردم، به دنبال افزایش ارزش اکولوژیکی منطقه است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در این پروژه، ایجاد یک جنگل کاج ساحلی جدید با حدود ۲۰ هزار درخت تازه کاشته شده است که به غنی‌تر شدن اکوسیستم محلی کمک شایانی می‌نماید و به عنوان یک پناهگاه سبز برای شهر ظاهر می‌شود.