لندن میزبان دومین برج بلند پایدار

معماران از طرح یک آسمان‌خراش ۱۰۱۶ فوتی پشت برج ۱۰۱۷ فوتی شارد، یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های لندن، رونمایی کردند که ۴۰۰ میلیون پوند هزینه خواهد داشت.

لندن میزبان دومین برج بلند پایدار

 معماران لندن از طرح ایجاد ساختمان آندرشفت در شهر لندن با ۱۰۱۶ فوت ارتفاع به‌عنوان رقیب برج شارد با ارتفاع ۱۰۱۷ فوت رونمایی کردند. آسمان‌خراش جدید که در حال حاضر چند سال از توسعه عقب مانده است، گران‌تر از برج شارد خواهد بود و ۷۴ طبقه شامل یک منطقه دید در بالا، همچنین فضاهای رفاهی در فضای باز خواهد داشت. در طراحی جدید نیز دو طبقه آن عریض‌تر شده است تا ظاهری منسجم و مخروطی به ساختمان دهد. پس از مطرح شدن نگرانی‌هایی در مورد طراحی اولیه نیز اندازه پنجره‌های سکوهای دید بالا در طرح اولیه افزایش داشت.

هدف از تغییرات در این طرح، ایجاد فرصت جدی از دست رفته برای دستیابی به یک ساختمان نمونه در رأس خوشه شهری لندن با احترام به تاریخ غنی این شهر و حفظ یا ارتقای فضاهای عمومی است تا تجربه غنی‌تری را برای مردم فراهم آورد. دیگر پیشرفت‌های مهم در طراحی مجدد این آسمان‌خراش شامل ایجاد امکان ورود نور روز بیشتر به ساختمان در سطح زمین، در نظر گرفتن فضای بیشتر برای عموم و یک منطقه سبز شهری برای بنا است. در طبقه ۷۲ و ۷۳ آن نیز یک مرکز آموزشی با مشارکت موزه لندن ساخته خواهد شد.

طراحی جدید ناشی از تغییراتی در عادات کاری پس از همه‌گیری کووید -۱۹ و تکامل قابل‌توجه روش‌های ساختمان‌سازی در لندن بوده است. با توجه به این موضوع، توسعه‌دهندگان در حال حاضر با مشتری خود هم‌فکری می‌کنند تا فرصت‌هایی را برای بهبود طرح رضایت از طریق ارائه فضاهای کاری انعطاف‌پذیر جدید و کارکردهای مدنی و تجاری گسترش دهند. پیشنهادها تجدید شده است و معماران را قادر می‌سازد تا ساختمانی پایدارتر با افزایش سبزسازی شهری را ارائه دهند.

طرح جدید همچنان بلندترین طرح در خوشه شهری لندن خواهد بود و طبقات بالایی را برای دسترسی عمومی و آموزشی از طریق همکاری با موزه لندن حفظ می‌کند. اگر مراحل کار طبق برنامه‌ها پیش برود، ساخت این آسمان‌خراش از اوایل سال جاری آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۹ تکمیل خواهد شد.