بازسازی و توسعه سیتی هال لندن

سیتی‌هال لندن واقع در منطقه ساوت‌وارک شهر لندن  و در نزدیکی رودخانه تیمز و پل تاور بریج، به عنوان ساختمان سابق شهرداری لندن و شورای شهر این شهر پروژه‌ای است که در سال ۲۰۰۲ میلادی به بهره‌برداری رسیده است.

بازسازی و توسعه سیتی هال لندن

کروی بودن شکل این پروژه که توسط معماران فاستر+شرکا به ارتفاع ۴۵ متر و در ۱۱ طبقه طراحی شده است، باعث شده است که ۷۵ درصد سطح کمتری در مقایسه با ساختمان‌های چهار گوش در معرض نورخورشید قرار گیرد!

همچنین فرم پلکانی بنا باعث شده است هر طبقه روی طبقه‌ی زیرین خود سایه‌اندازی نماید و مقدار نور کنترل شده‌ای وارد ساختمان شود.

اما در جدیدترین خبر منتشر شده مطلع شده‌ایم معماران آمریکایی جنسلر به بازسازی اساسی و توسعه‌ی پروژه‌ی سیتی‌هال لندن خواهد پرداخت!

لازم به بیان است این ساختمان که در حالی حاضر خالی از سکنه است و به 110 The Queen's Walk نیز تغییر نام داده است، به پروژه‌ای با کاربری چندمنظوره برای مالک جدید خود یعنی توسعه‌دهنده‌ی کویتی اِس‌تی مارتینز تبدیل خواهد شد.

همچنین در توضیح برنامه‌ی بازسازی اساسی و توسعه‌ی پروژه‌ی سابق سیتی‌هال لندن باید گفت معماران جنسلر به گسترش طبقات پروژه و همچنین معرفی امکانات و تمهیدات جدید خرده‌فروشی (مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها) در طبقه همکف خواهند پرداخت! علاوه بر این، به این پروژه، بالکن‌های سبز نیز افزوده خواهد شد!

به گفته‌ی یکی از طراحان معماران جنسلر، این ساختمان در حال بروزرسانی برای تبدیل شدن به مقصدی با کاربری چندمنظوره و آینده‌نگر است.

در انتها لازم به بیان است دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی بود که مستاجر سابق آن یعنی اداره لندن بزرگ (که مسئولیت اداره و سازماندهی ۱۵۷۹ کیلومترمربع از شهر بزرگ لندن+۳۲ ناحیه این شهر را برعهده دارد) به عنوان بخشی از اقدامات مرتبط با کاهش هزینه‌های خود، به منطقه نیوهام نقل مکان کرد.