ساخت برج عزیزی به عنوان دومین برج بلند جهان با 122طبقه و به ارزش 1/5 میلیارد دلار در شهر دبی آغاز شد !

بیست و دوم ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی بود که فرآیند ساخت‌وساز برج عزیزی به عنوان یک ساختمان تجاری جدید و بلندمرتبه به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار آغاز شد! پروژه‌ای که قرار است پس از اتمام فرآیند ساخت‌وساز خود توسط یک توسعه دهنده‌ی بومیِ برجسته به نام عزیزی در امارات متحده عربی به دومین ساختمان بلندمرتبه شهردبی تبدیل شود.

ساخت برج عزیزی به عنوان دومین برج بلند جهان با 122طبقه و به ارزش 1/5 میلیارد دلار در شهر دبی آغاز شد !


این برج ۱۲۲ طبقه که هنوز نام معمار یا ارتفاع نهایی آن اعلام نشده است، طبق گزارش‌ها میزبان یک مرکزخرید عمودی، اقامتگاه‌های مجلل (یک هتل ۷ ستاره) و یک سکوی تماشا (دیده‌وری) خواهد بود.

اما میرویس عزیزی، مدیرعامل کمپانی عزیزی درباره این پروژه می‌گوید:

این برج، میراث ما برای شهر دبی خواهد بود. با توجه به اینکه دبی برای من و خانواده‌ام، بسیار امن و با فرصت‌های رشد فراوان بوده است، این برج که دومین برج بلند آن خواهد بود، ادای احترامی است به مردم این شهر و همچنین کشور امارات متحده عربی.”

همانطور که در بالا نیز اشاره شد تاکنون جزئیاتی درباره ارتفاع نهایی این برج منتشر نشده است اما ارتفاع نهایی آن بایستی حداقل ۴۵۰ متر باشد تا بتواند جایگاه دوم بلندمرتبه‌ترین سازه شهر دبی را به خود اختصاص دهد! چرا که برج ابدیت به عنوان بلندترین برج ساعت مسکونی جهان ارتفاعی معادل ۴۵۰ متر یا ۱۴۷۶ فوت دارد (بیش از چهار برابر ارتفاع بیگ بن لندن).

البته برخی گزارش‌ها نیز حاکی از این است که برج عزیزی می‌تواند از برج مردکا ۱۱۸ در کشور مالزی پیشی بگیرد و به دومین آسمان‌خراش بلند جهان تبدیل شود!

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برج عزیزی قرار است تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی تکمیل شود.

یا متن رو همینطوری از خودتون تولید کردین که اصلا مطالعه ای در موردش نداشتین. این آقای عزیزی و کمپانیش افغان هستن و چطوری بومی شدن نمیدونم و طی این دو سالی که طالبان اومده و تغییر مکان فعالیت دادن به تازگی تصمیم به ساخت این برج گرفتن. به عنوان کسی که از نزدیک افرادی که اونجا مشغول هستن رو میشناسم