دکوراسیون اتاق نوزاد

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکان اهمیت خیلی زیادی برای والدین آن ها دارد زیرا فرزندان آن ها وقت زیادی از روز خود را در آن می گذرانند که تاثیر خیلی زیادی در روحیه آنها و خلقیات آنها خواهد داشت، پس بهتر است که طراحی اتاق فرزندان شما طوری باشد که اتاق فرزندتان با سن و روحیات آنها تناسب داشته باشد تا از قرار گرفتن در آن اتاق احساس امنیت و آرامش و شادابی داشته باشند.

دکوراسیون اتاق نوزاد

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد باید علاوه بر زیبا بودن، از ویژگی کاربردی و کارایی نیز برخوردار باشد تا در نهایت فضایی مملو از آرامش ایجاد شود. اتاق نوزاد مکانی برای استراحت، بازی و حتی در سال های بعد انجام تکلیف است که پس توجه به وجود آرامش در اتاق برای هر یک از این موراد الزامی و مهم محسوب می شود. برای این منظور بهتر است چند مورد را مدنظر قرار داده و به کار ببرید. در این مطلب ایده هایی زیبا و شیک از دکوراسیون اتاق نوزاد را به نمایش می کشیم.

دکوراسیون اتاق نوزاد و موارد اجرایی آن

کودکان از روحیه ای حساس و لطیف برخوردارند که به سادگی بدی ها و منفی ها آن را متاثر می کند، با توجه به این موضوع بهتر است در زمینه ها و قسمت های مختلف زندگی از جمله طراحی دکوراسیون اتاق این عزیزان با حساسیت و دقت بیشتری وارد عمل شوید. البته که موارد و نکات مهمی در این زمینه وجود دارند اما مهم ترین آنها شامل دقت به ابعاد اتاق، مناسب بودن رنگها، ایمنی چیدمان اتاق، نورپردازی مناسب، کفپوش نرم می شود.

نورپردازی مناسب

لازم است اتاق نوزاد دستکم دارای یک پنجره رو به بیرون باشد تا نور طبیعی جذب اتاق گردد. به بیانی به گونه ای باشد زیادترین نور به اتاق نفوذ کند. با استفاده از پرده های نازک به روشن و دلباز بودن اتاق کمک نمایید. بهره بردن از صورتی و آبی به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود زیرا زننده است، می توانید از چراغ خواب های آبی برای موقع خواب نوزاد بهره ببرید اما جهت نورپردازی دیزاین اتاق خوب است رنگ های مهتابی و آفتابی ترکیب نمایید.

رنگهای مناسب

برخی از پدر و مادرها گمان می برند با استفاده از رنگ صورتی و رنگ قرمز می توانند دکوراسیونی زیبا و در عین هیجانی ایجاد کنند ولی مدنظر قرار دهید که زیبا بودن فقط یکی از اهداف دیزاین اتاق نوزاد بوده و آرامش و دلباز بودن هدفی مهم در این زمینه می باشد که نباید نادیده گرفته شود. با استفاده از رنگهای زننده و تند فضایی کسل کننده رقم زده می شود که دلسردی تدریجی فرزندتان از اتاق و فضای آن را شاهد خواهید بود.

حدالامکان از رنگهایی ملایم مثل کرمی، سفید، زرد، سبزروشن، آبی آسمانی جهت دیزاین اتاق نوزاد بهره ببرید. برای متعادل کردن آرامش و بار روانی فضای اتاق نوزاد لازم است همه بخش های دیزاین همچون دیوارها، تختخواب، پرده ها، کمد و نیز کفپوش از نظر رنگ و سبک دارای هارمونی باشند. نکته دیگر اینکه طراحی شلوغ باعث اذیت شدن نوزاد می گردد پس در صورت تمایل برای پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری ، از مدل های دارای طرح های ساده و بدون پیچیدگی و شلوغی بهره ببرید. همچنین مدل کفپوش انتخابی نیز از طرح های شلوغ نباشد.

ایمنی چیدمان

یک طراحی مناسب برای اتاق نوزاد در واقع علاوه بر زیبایی و کاربردی شامل ویژگی ایمنی بودن نیز باشد. فرزندتان به محض شروع به راه رفتن به خاطر کنجکاو بوده و تمایل دارد به تمامی بخش های اتاق سر بزند، به همین خاطر غیر از ایمن بودن تختخواب لازم است لوازم را به شکلی چیدمان دهید که خطر سقوط بر روی فرزندتان را کاهش داده و به صفر برسانید. نکته ی دیگر اینکه همه وسیله های لازم وی را در اطراف و دسترس بگذارید تا برای دستیابی به آنها از روی صندلی و یا کمد نخواهد بالا رفته و آن ها را بردارد.

نرم بودن کفپوش

اصلا و هرگز کف اتاق نوزاد را بدون کفپوش و فرش نگذارید بماند، و اینکه بهتر است برای پوشاندن کف اتاق از فرش و موکت های نرم بهره ببرید زیرا فرزندتان هر زمان که شروع به راه رفتن چهار دست و پا کند، لازم است سطح نرم باشد تا پوست وی آسیب نبیند، پس حتما همه بخش های اتاق نوزاد را با استفاده از موکت و فرش نرم بپوشانید.

هر چقدر در تمامی جزئیات و کلیات تربیت و پرورش نوزادان دقت و توجه به خرج دهید، در آینده افرادی موفق و کامل تر خواهند بود.