پیام تبریک شهردار شیراز به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی

شهردار کلان‌شهر شیراز شهر «شعر و اندیشه» با صدور پیامی به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: بر خویش واجب می‌دانم ضمن حمایت همه‌جانبه از شیفتگان، فعالان و فعالیت‌های حوزه شعر و اندیشه برای نگاهبانی و گسترش روح بلند حاکم بر شعر و ادب که نوشداروی دل‌وجان انسان این روزگار است به جان بکوشیم.

پیام تبریک شهردار شیراز به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی


متن این پیام بدین شرح است؛

به نام خدا

دریا سخن و صدف چو شعر است در آن در باطنشان در گران است ادب
نام و آوازه شیراز از دیرباز آن‌چنان با راه و رسم ادب‌پروری، شعرخوانی و سخن‌سرایی عجین گشته و گره‌خورده که اگر شعر و ادب را در یک کلمه گنجانده و به "شیراز "تفسیر نماییم؛ سخن به گزافه نگفته و در بیان مبالغه ننموده‌ایم.

اینک که بهار عاشقان، پاییز زیبا، رخ نموده و جلوه می‌نماید؛ و آوای بزرگداشت شهسوار شعر و غزل، حافظ راز، به گوش می‌رسد، چه شایسته است که زادروز شهریار سخن "بهجت تبریزی" را مغتنم شمرده و سالروز شعر و ادب فارسی را از سرزمین پارس، خاستگاه تاریخ و فرهنگ و هنر و ادب و زادگاه مفاخری چون شیخ اجل سعدی و لسان غیب حافظ شیرازی به ساکنان و وارثان این گنجینه فخیم ایران‌زمین تبریک عرض کنیم.

بر خویش واجب می‌دانم ضمن حمایت همه‌جانبه از شیفتگان، فعالان و فعالیت‌های حوزه شعر و اندیشه برای نگاهبانی و گسترش روح بلند حاکم بر شعر و ادب که نوشداروی دل‌وجان انسان این روزگار است به جان بکوشم.

 آن‌چنان‌که می‌فرماید:
" خدایا چنان کن سرانجام کار   تو خوشنود باشی و ما رستگار"

 محمدحسن اسدی
 شهردار شیراز