برگزاری دوره آموزشی با موضوع قراردادهای مرتبط با دفتر امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن

مدیرکل دفتر امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دوره آموزشی با موضوع قراردادهای مرتبط با دفتر امور املاک در این سازمان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی با موضوع قراردادهای مرتبط با دفتر امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن

 سازمان ملی زمین و مسکن، غلامعباس نظرخانی، مدیرکل امور املاک سازمان از برگزاری دوره آموزشی با موضوع قراردادهای مرتبط با دفتر امور املاک سازمان خبر داد و گفت: آشنایی همکاران ادارات کل راه و شهرسازی استانی با مفهوم و ماهیت قراردادها و چگونگی انعقاد قرارداد مرتبط با دفتر امور املاک از اهداف آموزشی این دوره است.

به گفته مدیرکل امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن، با توجه به ضرورت تحقق اهداف مندرج در بند ۱ماده ۶ و بند ۱۵ ماده ۱۴ اساسنامه سازمان و همچنین ماده ۹ قانون جامع حدنگار و ماده ۲۱ قانون جهش تولید مسکن و مفاد قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول مبنی بر تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی و موات در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن، آشنایی با قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ناظر بر قراردادها و چگونگی برآورد ریالی آن از ضرورت‌هاست.

نظرخانی افزود: امور مرتبط با اصول پیمان، چگونگی تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ، پروژه‌های تفکیک در سطح و طبقات و همچنین تعیین‌تکلیف اراضی ملی تحویل و تحول شده با منابع طبیعی در سنوات قبل، نظرات صادره از کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری که سنواتی است. همچنین، بررسی فرایند نحوه انعقاد قرارداد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مهندسان مشاور و متخصصان خارج از سازمان برای تحقق اهداف یاد شده از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این دوره آموزشی بوده است.

گفتنی است معاونان املاک و حقوقی، روسای ادارات املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی، مسئولان حدنگار، روسا و کارشناسان اداره پیمان و رسیدگی ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان ستادی سازمان ملی زمین و مسکن در این دوره آموزشی حضور داشتند.