گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم باید در صدر اولویت‌های دستگاه قضایی باشد

گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم باید در صدر اولویت‌های دستگاه قضایی باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه برنامه‌های سفر بدون تشریفات خود به هرمزگان، در جمع قضات و کارکنان قضایی این استان با بیان اینکه خداوند به ما این توفیق را داده است که در دستگاه قضا در مقابل مفاسد، منکرات و زشتی‌ها بایستیم، گفت: کمک به تحکیم بنیان خانواده، بهبود وضعیت معیشتی مردم، گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی آنها، فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال و همچنین ایجاد وحدت و امید در میان مردم باید در صدراولویت‌های دستگاه قضایی باشد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سفر سال ۹۸ رئیس وقت قوه قضاییه به استان هرمزگان، خطاب به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد که نحوه اجرا و عملیاتی شدن مصوبات آن سفر را مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار دهد و چنانچه در اجرای مصوبات سفر مزبور، عقب‌افتادگی و تأخیر وجود دارد، موارد را به سرعت برای ترتیب اثر دادن اطلاع دهد.

وی با اشاره به سبقه چهار دهه‌ای خود در مناصب و مسئولیت‌های مختلف قضایی، خاطرنشان کرد: از جزئیات تمامی مسائل و سختی‌های فعالیت و اشتغال در بخش‌های مختلف قوه قضاییه اعم از قضاوت و امور اداری، آگاهی و شناخت کامل دارم و نهایت تلاش و همت خود را برای کاستن از مسائل و مشکلات همکاران قضایی بکار می‌گیرم.

«مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، اقدامی شایسته و در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: لغو تشریفات مرسوم در این سفر سبب شد که نیاز چندانی به فراهم کردن مقدمات برای حضور رئیس قوه قضاییه در استان هرمزگان وجود نداشته باشد و از همین روی، حتی تا روز گذشته کوچک‌ترین خللی در خدمت‌رسانی مراکز و مراجع قضایی هرمزگان به مردم ایجاد نشد.

قهرمانی با اشاره به اجرای طرح صدور گواهی انحصار وراثت به صورت الکترونیک از سوی دادگستری استان هرمزگان، اظهار کرد: در طرح صدور گواهی انحصار وراثت به صورت الکترونیک، دیگر نیازی به مراجعه حضوری فرد به دادگاه یا شعبه حل اختلاف نیست و این فرآیند در کمتر از یک‌ساعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به عزم جدی دادگستری هرمزگان برای مقابله با تخلفات در حوزه تغییر کاربری اراضی، عنوان کرد: طی هفته‌های گذشته بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی جزیره قشم در چند مرحله آزاد شده و در اختیار مردم قرار گرفتند.

قهرمانی با بیان اینکه با پیگیری‌های دادگستری هرمزگان، گمرک بندرعباس حدود ۴ هزار کانتینر را تعیین تکلیف و به اموال تملیکی اعلام کرده است، از فروش سه برابری اموال تملیکی در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان هرمزگان خبر داد.