دستور ویژه وزیر نفت برای بومی‌سازی اشتغال در مناطق نفتی خوزستان

دستور ویژه وزیر نفت برای بومی‌سازی اشتغال در مناطق نفتی خوزستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستور ویژه وزیر نفت برای بومی‌سازی اشتغال در مناطق نفتی خوزستان خبر دادـ

شبیب جویجری در دو نشست مهم و تفصیلی با اوجی وزیر نفت، در سخنانی با اشاره به منویات و توصیه های اقتصادی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت پالایشگاه سازی برای جلوگیری از صدور نفت خام، اظهار کرد: جلوگیری از خام فروشی نفت و توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز به عنوان راهبردی ملی برای خنثی سازی تحریم ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خام فروشی نفت یکی از دلایل آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور در مقابل تحریم ها است، افزود: اتخاذ سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی در صنعت پتروشیمی و ساخت پتروپالایشگاه و تبدیل نفت به فرآورده های متعدد نفتی از خام فروشی جلوگیری می کند و بیشترین ارزش افزوده و ارزآوری را برای کشور به همراه دارد.

جویجری در ادامه با اشاره به تراکم زیاد نیروهای توانمند و کارشناسان خبره بومی در مناطق نفت خیز جنوب، خواستار استفاده از نیروهای شایسته و بومی خوزستان در پست‌های مدیریتی صنعت نفت شد و گفت: روند ارتقای نیروهای جوان بومی بر اساس اصل شایسته سالاری در صنعت نفت باید شتاب بیشتری داشته باشد و شاهد حضور آنها به ویژه در پست‌های مهم وزارتخانه در سطح ملی و استانی باشیم.

همچنین نماینده اهواز در این نشست در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد موقت، پیمانکاری و ایثارگران شاغل در صنعت نفت با مقام عالی وزارت رایزنی کرد که با موافقت وزیر نفت همراه شد و قول مساعد داد در روند تبدیل وضعیت کارکنان تسریع شود و در این زمینه وزارت نفت نسبت به دستگاه‌های دیگر پیشگام خواهد بود.  

جویجری در ادامه با تاکید بر لزوم به کارگیری و استخدام نیروهای بومی مناطق مجاور پروژه های نفتی در استان خوزستان، خواستار اهتمام ویژه وزارت نفت به تحقق عدالت در مناطق محروم این استان شد.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس پرداخت عوارض آلایندگی شرکت های نفتی به استان خوزستان و اهواز و همچنین اجرای مسئولیت های اجتماعی نفت در مناطق پیرامونی برای محرومیت زدایی و اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی را ضروری دانست.

با دستور وزیر نفت مقرر شد ضمن بومی سازی اشتغال در مناطق محروم خوزستان و اختصاص اعتباری ویژه برای اجرای طرح های عمرانی در این مناطق، در رابطه با موارد مطروحه در این نشست بخشنامه ای صادر و به زیرمجموعه های وزارت نفت ابلاغ شود.