کشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر قراردادی می‌شود

کشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر قراردادی می‌شود

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت ویژه از کشاورزان و ارائه تسهیلات مورد نیاز گفت: از سال آینده کشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر قراردادی می‌شود.

احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان دیر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است که از جمله می‌توان به خرما و گوجه‌فرنگی خارج از فصل اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید در تصمیم گیری در این زمینه مشارکت داشته باشند اضافه کرد: خسارت‌هایی به برخی از کشاورزان وارد شده است که تلاش شده تسهیلات لازم در اختیار کشاورزان خسارت دیده ارائه شود.

استاندار بوشهر از بخشش دیر کرد سود وام‌ها و تسهیلات مالی خبر داد و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی است که حمایت لازم از این بخش صورت می‌گیرد.

وی خواستار استفاده تعاون روستایی در حوزه صنایع تبدیلی از ظرفیت کشاورزان منطقه شد و افزود: برای رفع مشکلات کشاورزان در شهرستان دیر باید یک کارخانه رب با مشارکت کشاورزان فراهم شود.

محمدی‌زاده با اشاره به ضرورت کشت گندم به‌عنوان محصولی استراتژیک در منطقه تأکید کرد: جایگزینی کشت گلخانه‌ای از مهمترین گزینه‌های اصلاح الگوی کشت که با توجه به استقبال کشاورزان، برای اجرا، وام‌هایی با سود کمتر و شرایط بهتر پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با توجه به درخواست کشاورزان مبنی بر افت سود و تنظیم بازار، اظهار داشت: برای رفع مشکلات قیمت‌گذاری محصول گوجه‌فرنگی می‌توان کارگروه تخصصی به ریاست فرماندار دیر و حضور نمایندگان کشاورزان و حوزه‌های مسئولیتی مرتبط ایجاد کرد.

استاندار بوشهر با تأکید بر هموار سازی مسیر بیمه محصولات کشاورزی، بیان کرد: در سال آینده کشت گوجه فرنگی به‌صورت کامل قراردادی خواهد شد و از ظرفیت کشاورزی منطقه برای پیشبرد اهداف این استان استفاده می‌شود.