الزامی بودن کارت تردد دام هنگام کوچ عشایر

الزامی بودن کارت تردد دام هنگام کوچ عشایر

مدیر کل امور عشایرفارس گفت: با توجه به نزدیک بودن کوچ بهاره عشایر، داشتن کارت تردد هنگام کوچ الزامی است. روح الله بهرامی در سفر به شهرستان کازرون بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن کوچ بهاره، توزیع نهاده‌های دامی و ثبت اطلاعات عشایری، داشتن کارت تردد الزامی است. 

او اظهارداشت: با توجه به ثبت اطلاعات عشایر در سامانه آماری مرکز ایران، متقاضیان برای دریافت کارت شناسایی یا کارت تردد می توانند به شرکت‌های تعاونی عشایری مراجعه کنند.

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به شعار جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید، اقتدار غذایی، افزود: دامداران عشایر برای واکسیناسیون دام هایشان قبل از کوچ، می توانند به گروه دامپزشکی مراجعه کنند.

در این بازدید با توجه به فعالیت مجموعه دامپزشکی استان در کمیته روستایی عشایری ستاد دهه فجر طرح واکسیناسیون رایگان ۲ هزار راس دام عشایری علیه بیماری تب برفکی توسط جامعه بسیج مهندسین در مناطق پر خطر اجرا شد.

استان فارس ۱۲ و نیم درصد از عشایر ایران یعنی بیشترین حجم این قشر را در خود جای و از این منظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۵۷ هزار متر مربع بافندگی، ۵۰ هزار تن فرآورده‌های خام لبنی و ۲۵۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی توسط عشایر فارس تولید می‌شود و از این نظر این جمعیت سهم بسزایی در تامین خوراک مورد نیاز مردم استان و کشور دارند.