خاموشی ها و نوبت بندی احتمالی در استان فارس

خاموشی ها و  نوبت بندی  احتمالی  در استان فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو، خاموشی های احتمالی در استان از روز شنبه سوم اردیبهشت و از بخش صنایع آغاز می شود و بعد از آن در حوزه های دیگر اعمال خواهد شد.

محمود رضایی کوچی  در جلسه مدیریت تولید و مصرف برق در تابستان امسال افزود: البته فعلا برنامه‌ای برای اعمال خاموشی در بخش خانگی تعریف نشده است.

وی ادامه داد: برنامه خاموشی برای صنایع به ویژه در ساعات پیک مصرف باید به شکل نوبت بندی و بر اساس اولویت‌های تعریف شده و استراتژی های مشخص انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری فارس، صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در استان را بسیار ضروری دانست و گفت: مدیران حوزه برق رسانی باید با بهره گیری از تجربه‌های سال های گذشته، نسبت به ارائه راهکارهای عملیاتی برای گذر از پیک بار مصرف برق در فصل تابستان اقدام کنند.

رضایی بیان کرد: در برنامه‌های مدیریت مصرف برق باید اولویت‌ها بر اساس اقتضائات، مسائل مهم و معیشتی در نظر گرفته شده و چالش های موجود در این حوزه نیز رصد و پایش شود.

وی افزود: باید مردم از طریق رسانه ها در جریان میزان بالای مصرف سرانه و آمار پایین صرفه جویی در مصرف برق قرار گیرند.
رضایی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت برق رسانی به نقاط مختلف فارس گفت: امروز ۹۵ درصد مردم این استان از نعمت برق برخوردارند.