پیش‌بینی رکود و کاهش قیمت در بازار مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت سال ۱۴۰۱ سال کاهش قیمت مسکن است

پیش‌بینی رکود و کاهش قیمت در بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به گزارش بانک مرکزی در خصوص قیمت مسکن در فروردین ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: دولت در تلاش است با طرح نهضت ملی مسکن کمبود مسکن در کشور را جبران کند و این طرح در چند حوزه از جمله مسکن روستایی و مسکن شهری در حال تدارک و اجرا است.

او با بیان اینکه اکنون حدود ۷۲۰ هزار واحد مسکونی کمبود ساخت در کشور وجود دارد، بیان کرد: هر سال آپارتمان‌های فرسوده نیز به این سبد اضافه می‌شود و آمار خانه اولی‌ها نیز وجود دارد. بنابراین دولت سیزدهم با شناسایی این کمبود و طرح نهضت ملی قصد جبران کسریِ مسکن را دارد.

به گفته قلی خسروی بازار به افزایش عرضه واکنش مثبت نشان خواهد داد و تکمیل مسکن در طرح‌های دولتی از جمله مسکن مهر و مسکن ملی و تحویل آن به متقاضیان، رشد بی رویه قیمت مسکن را کنترل خواهد کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، در باره کاهش تعداد معاملات نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: امسال سال تثبیت قیمت مسکن است. در عین حال وارد رکود عمیق تری شده‌ایم و در شرایط رکود نیر شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

به گفته قلی خسروی با احتمال نتیجه‌گیری از مذاکرات رفع تحریم‌ها تا دو سال آینده شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم. او گفت: احتمالا با افزایش جزیی در نرخ نهاده‌ها مواجه هستیم که به ساخت و ساز هم باز می‌گردد و تاثیر جزیی در قیمت عرضه می‌گذارد.