رهایی ۷۰ هزار تن جو از سردرگمی!

رهایی ۷۰ هزار تن جو از سردرگمی!

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: کشتی حامل ۷۰ هزار تن جو وارداتی پس از ماه‌ها معطلی روی دریا با پیگیری دستگاه قضایی این استان در بندرگاه شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کرد.

مجتبی قهرمانی افزود: با صدور دستور ویژه قضایی، اقدامات لازم به منظور پهلوگیری یک فروند کشتی خارجی حامل ۷۰ هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس انجام شد و هم اکنون این محموله بزرگ به وسیله صد‌ها دستگاه کامیون در حال بارگیری و ارسال به نقاط مختلف کشور است.
مجتبی قهرمانی در ادامه ضمن قدردانی از ادارات و دستگاه‌هایی که در این رابطه با مسئولان قضایی همکاری داشته اند، اظهار کرد: عدم پهلوگیری این کشتی در موعد مقرر باعث شده بود ۷۰ هزار تن جو وارداتی، ماه‌ها بر روی دریا معطل بماند که خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی و همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مربوطه، ضمن انجام آزمایش‌های لازم و تأیید سلامت کالا، هم اکنون پس‌از رفع تمامی موانع و با توجه به تسهیل در فرآیند ترخیص، این کشتی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کرده و عملیات تخلیه محموله آن در حال انجام است تا از این طریق، بخش قابل توجهی از غله مورد نیاز کشور تأمین شود.
وی همچنین افزود: همواره در دستورات قضایی به منظور تعیین تکلیف اقلام وارداتی، اعتماد فروشندگان خارجی، اعتبار تجار و بازرگانان داخلی و سلامت کالا‌ها و محموله‌ها به عنوان خطوط قرمز ما، مد نظر و مورد توجه می‌باشد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: مقرر شده است به منظور صیانت از حقوق عامه، کشتی‌هایی که در لنگرگاه و اسکله‌های بندر شهید رجایی بندرعباس آماده پهلوگیری می‌باشند به صورت دوره‌ای توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان مورد رصد و نظارت ویژه قرار گیرند.