دستگیری قاچاقچیان چوب در شیراز

دستگیری قاچاقچیان چوب در شیراز

رئیس منطقه حفاظت شده مُله‌ی گاله در شهرستان شیراز، با اشاره به شناسایی گروه‌های متخلف، از دستگیری قاچاقچیان چوب بلوط جنگلی و ذغال، طی هفته گذشته خبر داد.

افتخارنیا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز مستقر در  منطقه حفاظت شده مله گاله، در هفته جاری طی گشت و کنترل های شبانه روزی موفق به  دستگیری ۳ متخلف قطع درخت وتهیه زغال شدند. 

او توضیح داد: ماموران یگان حفاظت مستقر درمنطقه حفاظت شده مُله‌ی گاله روز گذشته هنگام گشت زنی در کوه های شکفت و رمقان در کوهمره سرخی متوجه صدای اره برقی شده ‌و پس از مدتی گشت و کنترل و پیاده روی، متخلف را شناسایی کردند.

او با بیان اینکه، متخلف یاد شده، اقدام به قطع ۵ اصله از درختان بلوط و تهیه مقادیری هیزم با احداث ۲حلقه کوره زغال کرده بود، اظهار کرد: این فرد خاطی با اره برقی روشن به ماموران یگانه حفاظت حمله ور و موجب ضرب و جرح یکی از ماموران شده و از محل گریخت.

افتخارنیا با بیان اینکه پس از تعقیب، فرد متخلف در یکی از روستاها شناسایی و پس از تشکیل پرونده، موضوع به مقام قضایی ارجاع شد.

رئیس منطقه حفاظت شده مُله‌ی گاله، همچنین از دستگیری ۲ فرد متخلف که اقدام به تهیه هیزم از چوب بلوط جنگلی کرده بودند و تشکیل پرونده برای آنان خبر داد و گفت: طی ۲ روز گذشته ۳ پرونده تخلف قطع درخت و تهیه هیزم و زغال تشکیل شده است.

افتخارنیا گفت: طبق مواد ۴۲ و۴۹ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، قطع درخت، تهیه هیزم از چوب های جنگلی، تهیه زغال و احداث کوره زغال ممنوع است، بنابراین ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس، در تلاشی شبانه روزی در راستای اجرای این قانون، گام بر می‌دارند.