پای عمانی‌ها برای سرمایه گذاری در بوشهر باز شد

پای عمانی‌ها برای سرمایه گذاری در بوشهر باز شد

مستشار مجلس الدوله سلطنتی عمان اعلام آمادگی کرد که در نشست‌های آتی با مسئولین اقتصادی استان بوشهر زمینه‌های مشترک سرمایه گذاری در این استان و عمان را بررسی و نسبت به توسعه روابط اقتصادی با محوریت بوشهر اقدام شود.

محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و استانداری بوشهر پیش از ظهر امروز در دیدار با مستشار مجلس الدوله سلطنتی عمان ضمن خیرمقدم به عبدالله بن خمیس، روابط حسنه فی مابین دولت و مردم دو کشور ایران و عمان را الگویی مناسب در روابط کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و اظهار داشت: لازم است این روابط به ویژه در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری توسعه یابد. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان بوشهر گفت: بوشهر پایتخت انرژی کشور با ذخایر عظیم گاز و پتروشیمی است که می‌تواند به قطب انرژی جهانی تبدیل شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و استانداری بوشهر افزود: همچنین ظرفیت‌های عالی در آبزی‌پروری، تولید خرما با بیش از ۶ میلیون نخل و همچنین منطقه آزاد بوشهر با ۲۶ هزار هکتار و سایر بنادر استان آماده سرمایه گذاری است.

ایرانی عنوان کرد: فرصت و ظرفیت‌های مناسب گردشگری و بوم‌گردی در استان و ایران که به صورت ویژه در دستور دولت آیت الله رئیسی و استاندار بوشهر قرار گرفته و در سفر هئیت دولت جهت توسعه استان اعتبارات خوبی جهت ایجاد زیرساخت‌های استان بویژه در راه آهن و اتصال به شبکه ریلی کشور و توسعه و تجهیز بنادر استان  تخصیص داده شده است.

وی از سرمایه گذاران کشور عمان دعوت کرد که با حضور در بوشهر از ظرفیت منحصر بفرد این استان استفاده کنند.

عبدالله بن خمیس مستشار مجلس الدوله سلطنتی عمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم با فرهنگ بوشهر اعلام آمادگی کرد که در نشست‌های آتی با مسؤولین اقتصادی استان زمینه‌های مشترک سرمایه گذاری در استان بوشهر و عمان را بررسی و نسبت به توسعه روابط اقتصادی با محوریت بوشهر اقدام شود.