هنوز خبری از پیش فروش بلیت اتوبوس در فارس نیست

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس درصدد افزایش ظرفیت صندلی‌های ناوگان اتوبوسرانی است

هنوز خبری از پیش فروش بلیت اتوبوس در فارس نیست
احتمال افزایش ۱۵ درصدی تقاضای سفرهای زمینی وجود دارد

فاطمه مقدم/ با سپری شدن هفته اول اسفند و با وجود آغاز شدن پیش فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌ها برای ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ‏از یک هفته پیش در تهران، هنوز نرخ اتوبوس‌های  مسافربری عمومی که از پرتقاضاترین وسایل به‌خصوص در سفرهای نوروزی به شمار می‌رود‎ در شیراز و فارس مشخص نشده است. از این رو همشهریان و هم استانی ها هنوز نمی توانند برنامه ریزی برای خرید بلیت اتوبوس داشته باشند.

این در حالی است که داریوش باقرجوان -مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور - برنامه این سازمان برای سفرهای نوروزی پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اعلام کرده که از اول اسفندماه به‌صورت اینترنتی و از هفتم اسفند همزمان به‌صورت اینترنتی و حضوری از پایانه‌های مسافری خواهد بود از این رو طبیعتا پیش فروش بلیت در فارس نیز باید تا کنون آغاز شده باشد.

بر اساس شنیده ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس درصدد افزایش ظرفیت صندلی‌های ناوگان اتوبوسرانی است و بناست این ظرفیت به‌صورت اینترنتی عرضه شود که مردم مشکلی برای حضور در پایانه‌ها برای خرید بلیت نداشته باشند. بر اساس برآوردهای سازمان راهداری با وجود فروکش کردن کرونا، احتمال افزایش ۱۵ درصدی تقاضای سفرهای زمینی وجود دارد. نکته آخر اینکه بر اساس نرخ نامه کشوری که اکنون بلیت های اتوبوس را در تهران پیش فروش می کند در پیش فروش این بلیت ها تغییر قیمتی اعمال نمی شود اما هر گونه افزایش قیمت تابع شرایط و ضوابط خاص خودش است و اگر بخواهد تغییر نرخی انجام شود از طریق روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در این صفحه به اطلاع همشهریان خواهیم رساند.