جریمه جدید برای خودروها در شیراز از فروردین ۱۴۰۲

کنترل هوشمند توسط دوربین‌های کنترل ترافیک انجام می شود

جریمه جدید برای خودروها در شیراز از فروردین ۱۴۰۲
مالکان خودرو‌ها سبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند

از ابتدای سال ۱۴۰۲، خودرو‌های بدون معاینه فنی، جریمه می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودرو‌ها از نیمه اسفندماه امسال آغاز خواهد شد و خودرو‌های بدون معاینه فنی شناسایی می‌شوند.

هادی شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودرو‌ها مقدمه‌ای برای اجرای طرح محدوده کم آلاینده (LEZ) خواهد بود و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ارشادی است، ادامه داد: مالکان خودرو‌ها باید برای پیشگیری از اعمال جرایم قانونی، نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده، پس از تایید پلیس راهور، گزینه ثبت تخلف خودرو‌ها شناسایی و پیامک مراجعه به معاینه فنی برای خودرو‌های متخلف ارسال می‌شود.

او ادامه داد: براساس مصوبه شواری شهر شیراز از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ خودرو‌های بدون معاینه فنی بررسی و توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

شه‌دوست شیرازی خاطرنشان کرد: این کنترل هوشمند توسط دوربین‌های کنترل ترافیک و با هدف کاهش آلایندگی و افزایش سطح سلامت و ایمنی شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اجرای موفق این طرح را گامی برای رسیدن به هوای پاک و آغاز طرح محدوده کم آلاینده در سال ۱۴۰۲ اعلام و اضافه کرد: این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی برای کنترل و کاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست که کنترل هوشمند معاینه فنی یکی از بخش‌های آن محسوب خواهد شد.