هرمزگان و اودسای اوکراین همکاری تجاری می‌کنند

هرمزگان و اودسای اوکراین همکاری تجاری می‌کنند

در نشست آنلاین رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان و رئیس اتاق بازرگانی ادوسا اوکراین زمینه همکاری بین دو استان در راستای گسترش مراودات تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست آنلاین با سرگی شووالف رئیس اتاق بازرگانی اودسا- اوکراین ضمن معرفی ظرفیت های بی نظیر استان هرمزگان در بخش هوایی، دریایی، ریلی و زمینی، از پتانسیل های استان هرمزگان در حوزه محصولات آبزیان و شیلات، محصولات کشاورزی و خرمای این استان و ظرفیت های صادراتی برای محصولات کشاورزی نیز سخن گفتند.

همچنین در این نشست اعزام و پذیرش هیات تجاری میان استان اودسای اوکراین و هرمزگان ایران در  دستور کار جدی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در ادامه این نشست از تعامل و همکاری سفارت ایران در اوکراین و همچنین رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس قدردانی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اودسا نیز ضمن استقبال از گسترش مراودات تجاری با استان هرمزگان بیان داشت: جاذبه های گردشگری و ظرفیت های تجاری اودسا بدون شک برای تجار هرمزگان قابل توجه و جذاب خواهد بود.

سرگی شووالف افزود: از تجار هرمزگانی برای بازدید از استان اودسا دعوت می کنیم زیرا ادوسا از اهمیت بالایی در زمینه های تاریخی و گردشگری برخوردار بوده و مهم ترین بندر و بزرگترین استان کشور اوکراین در کرانه دریای سیاه محسوب می شود.

اوکراین به عنوان دومین کشور وسیع اروپا و چهل و چهارمین کشور وسیع جهان با ۶۰۳٫۷۰۰ کیلومتر وسعت و ۲٬۷۸۲ کیلومتر خط ساحلی می باشد.

اوکراین پس از روسیه پهناورترین کشور اروپاست که شامل ذخایر بسیار ارزشمندی از فلزات گوناگون می باشد، به گونه ای که نیمی از ذخایرآهن و فولاد کل کشور روسیه را اوکراین تامین می‌کند.