هرمزگان بارانی می‌شود

هرمزگان بارانی می‌شود
از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بعد ظهر تا شب مناطق دریایی خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل شرق استان شاهد بارندگی است.

مرضیه سی سی پور افزود: بارندگی عصر امروز بیشتر در شهرستان‌های میناب، سیریک، رودان، جاسک و بشاگرد پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در مناطق مرکزی استان شامل بندرعباس، قشم و هرمز نیز احتمال بارندگی وجود دارد.

سی سی پور تصریح کرد: به تدریج از ساعات آینده در مناطق دریایی استان افزایش ابرناکی و در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق شرقی استان و برخی نقاط مرکزی، محدوده تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت باد مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: احتمال تقویت این سامانه بارشی به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط شرقی استان و تنگه هرمز وجود دارد و وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دریا از ساعات ظهر به ویژه در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز با افزایش بادهای شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود از ساعات ظهر با توجه به نامساعد شدن شرایط ترددهای دریایی، از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری صورت پذیرد.

سی سی پور ادامه داد: طی روز سه شنبه (ششم دی ماه) ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی استان و مناطق دریایی مورد انتظار خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: از روز چهارشنبه (هفتم دی ماه) با تاثیر یک موج بارشی از سمت غرب، گسترش بارش‌های رگباری به اکثر نقاط استان کشیده خواهد شد، طی این مدت آبگرفتگی موقت در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود. توصیه می‌شود با توجه به احتمال تقویت بارش، از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در مناطق شرقی و غربی استان خودداری شود.

وی در پایان گفت: از لحاظ دمایی از روز پنجشنبه (هشتم دی ماه) در غالب نقاط کاهش نسبی دما مورد انتظار است.