فروش ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو در هر دوره قرعه‌کشی

فروش ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو در هر دوره قرعه‌کشی

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: در هر دوره بین 200 تا 300 هزار خودرو در سامانه یکپارچه خودرو تخصیص می ‌یابد و چون برای هر فرد امکان یکبار ثبت‌نام وجود دارد متقاضیان می‌توانند از مزایای این سامانه بهره‌مند شوند.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نشست خبری با عنوان تحلیل عوامل متمرکز سازی تخصیص خودرو اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سامانه تخصیص یکپارچه خودرو از این پس به جای اینکه خودروسازان هر ۱۵ روز یکبار ۵ تا ۱۰ هزار خودرو به صورت مجزا عرضه کنند و قرعه‌کشی انجام دهند این فرآیند به صورت یک جا در این سامانه انجام می‌شود.

منطقی افزود: به عنوان مثال در این سامانه در یک فرآیند سه ماهه خودرو به مشتریان عرضه می‌شود به این صورت که تمام ظرفیت اعلامی توسط خودروسازان بخش خصوص و دولتی در یک بازه مشخص عرضه می‌شود و متقاضیان خرید خودرو می‌توانند تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند و پس از پایان ثبت‌نام قرعه ‌کشی انجام خواهد شد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان داشت: با توجه به تجمیع میزان ظرفیت خودروسازان بخش خصوصی و دولتی برای عرضه پیش‌بینی می‌شود در هر دوره بین 200 تا 300 هزار خودرو تخصیص یابد و چون برای هر فرد امکان یکبار ثبت‌نام وجود دارد بنابراین متقاضیان به راحتی می‌توانند از مزایای این سامانه بهره‌مند شوند.