معاون استاندار فارس: محرومیت‌زدایی حاشیه کلانشهر شیراز وظیفه همگانی است

معاون استاندار فارس: محرومیت‌زدایی حاشیه کلانشهر شیراز وظیفه همگانی است

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس گفت: محرومیت حاشیه کلانشهر شیراز زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع) نیست و باید همه دستگاه‌ها برای محرومیت‌زدایی از این منطقه تلاش کنند.

عبدالعلی کریمی سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان فارس، با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه های اجتماعی و تلاش برای رفع محرومیت از سطح کشور و استان و ایجاد اشتغال، افزود: معضلات معیشتی و اقتصادی مهمترین موضوع اصلی امروزه جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها است که موضوع اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ و امسال را سال " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" معرفی کرده‌اند، گفت: این رویه نشان دهنده اهمیت مباحث اقتصادی در سطح جامعه است که با پوست و استخوان آن را لمس می‌کنیم و نقش بنیان برکت در این زمینه و عرصه حیاتی و تاثیرگذار است.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس با اشاره به موقعیت جغرافیایی و نقشه تقسیمات کشوری استان فارس، بیان کرد: فارس یکی از مهمترین استان‌های کشور در بخش کشاورزی است که بیشترین فعالیت‌های این استان مربوط به این حوزه بوده و کمتر به سمت صنعت روی آورده که در این راستا آسیب‌هایی نیز وارد شده است.

کریمی با اعلام اینکه به دلیل تحریم منابع آبی و خشکسالی کشاورزان دچار مشکل شده‌اند، خاطرنشان کرد: به دلیل فقر مالی سرمایه گذاری کمتری در استان شکل گرفته  چرا که تولید ثروت در استان انجام نمی‌شود؛ و این مهم وظایف دستگاه‌های حامی بویژه ستاد اجرایی امام را بیشتر می‌کند.

او با بیان اینکه حاشیه کلانشهر شیراز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و زیبنده نیست در اطراف سومین حرم اهل بیت (ع) با چنین مشکلاتی روبه رو باشیم، گفت: می‌طلبد که ستاد اجرایی پای کار آمده و بطور ویژه در این خصوص کار کند تا این شهر آبستن مسائل و مشکلات امنیتی و اجتماعی نشود.

کریمی گفت: از این رو باید مسئولان توجه بیشتری به حاشیه‌های شهر و مبحث اشتغال، معیشت و بهداشت مردم این مناطق داشته باشند که منجر به معضلات امنیتی و اجتماعی نشود.