شناسایی٣٢ نقطه حادثه خیز شیراز برای چهارشنبه آخر سال

از جمله این مناطق می‌توان به بلوار حسینی الهاشمی، ورودی صدرا و بلوار شهید قاسم سلیمانی و... اشاره کرد

شناسایی٣٢ نقطه حادثه خیز شیراز برای چهارشنبه آخر سال

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ٣٢ نقطه حادثه خیز در شهر شیراز برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال شناسایی شد.

محمد هادی قانع در نشست خبری در خصوص چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: طی روز‌های گذشته حوادثی در شهر شیراز داشته ایم و امسال به علت کاهش آمار‌های مربوط به کرونا شاهد هستیم که آمار برخی از حوادث چهارشنبه آخر سال افزایش یافته است.

به گفته او، تمامی حوادث چهارشنبه آخر سال قابل پیشگیری است و می‌توان از این حوادث پیشگیری کرد اگر داده‌های مناسبی در اختیار افراد جامعه قرار بگیرد.

قانع افزود: ویژه برنامه‌های آموزشی برای برخی از مناطقی که دارای مشکل بودند اجرایی شده و در شبکه شاد نیز برنامه‌های ویژه‌ای در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است این در حالی است که بیلبورد‌های مختلفی نیز در اقصی نقاط شهر تعبیه شده تا نسبت به آموزش همگانی اقدام شود.

مدیر عامل آتش نشانی شیراز گفت: ٢٣ ایستگاه آتش نشانی به صورت آمادگی کامل طی چهارشنبه آخر سال در شیراز در آمادگی کامل هستند و ٣٠ نقطه نیز در شیراز در نظر گرفته شده تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

او در خصوص تخصیص فضای ایمن برای شادی در چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: اگر جایی در نظر گرفته شود این سازمان آماده تأمین امنیت آن مناطق برای چهارشنبه آخر سال است و این سازمان می‌تواند امنیت آن منطقه را بر عهده بگیرد.

به گفته این مقام مسئول، بیش از ١۵٠ آتش نشان داوطلب که از اعضای تیم واکنش سریع آتش نشانی هستند در ایستگاه‌های آتش نشانی مستقر خواهند بود و نسبت به خدمت رسانی اقدام می‌کنند.

قانع افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز شاهد هستیم که بودجه سازمان آتش نشانی در سال ١۴٠١ به بیش از ١۵٠ میلیارد تومان رسیده است و طی شش ماه گذشته شورا و شهرداری شیراز نسبت به بروزرسانی تجهیزات اقدام شده است.

قانع در خصوص میانگین زمان رسیدن به محل حادثه بیان کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه بستگی به ایام سال داشته و در زمان نوروز نیرو‌های استقرار یافته در سطح شهر به دو برابر افزایش خواهد یافت تا مدت زمان کمتری برای رسیدن به محل حادثه طی شود.

به گفته این مقام مسئول ٣٢ نقطه حادثه خیر در سطح شهر شیراز احصا شده و خودرو‌های آتش نشان در این مناطق حادثه خیز مستقر می‌شوند که از جمله این مناطق می‌توان به بلوار حسینی الهاشمی، ورودی صدرا و بلوار شهید قاسم سلیمانی و... اشاره کرد.