سبز شدن آب دریا در قشم ارتباطی با نشت میعانات گازی ندارد

سبز شدن آب دریا در قشم ارتباطی با نشت میعانات گازی ندارد

رییس حفاظت محیط زیست قشم گفت:سبز شدن آب دریا در قشم ارتباطی با نشت میعانات گازی نداردآب دریا در سواحل قشم چند روزی است که سبز شده و بیم آن میرفت که سبزشدن آب دریا ناشی از آلودگی شکست خط لوله باشد.

رییس حفاظت از محیط زیست شهرستان قشم گفت: پدیده بلوم جلبکی باعث سبزشدن رنگ اب دریا در سواحل قشم، خصوصا در مناطق جنوب شرقی تا جنوبی قشم شده است.

صادق رستمی گفت: این پدیده با سردشدن هوا اتفاق میافتد و سرعت رشد جلبکها به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش باران افزایش یافته و یک منطقه را در بر میگیرد.
وی با بیان اینکه این پدیده با تغییر شرایط آب و هوایی و طی یک یا دو هفته از بین میرود،گفت: با مواج شدن دریا نیز امکان تکه تکه شدن این جلبکها و از بین رفتن رنگی شدن آب وجود دارد.
رییس حفاظت از محیط زیست شهرستان قشم گفت: این رویداد، مشکل خاصی برای محیط زیست ایجاد نمیکند و تنها صحنههایی جذاب و دیدنی برای علاقمندان به حوزه محیط زیست رقم میزند.
وی گفت: البته نشت میعانات گازی در دریا نیز آلودگیهایی ایجاد کرده که به اکوسیستم دریایی آسیب میزند، اما دلیل اصلی تغییر رنگ آب در این روزها نمیباشد.
شهرستان قشم از ۳ جزیره هنگام، لارم و قشم تشکیل شده و با تنوع گوناگون گیاهان، حیوانات، پستانداران، موجودات دریایی و پرندگان، زیستگاه بسیاری از گونههای نادر است.