هفته‌های بحرانی کرونا پیش روی خوزستانی‌ها

هفته‌های بحرانی کرونا پیش روی خوزستانی‌ها

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و گفت: ممکن است هفته‌های بحرانی را پشت سر بگذاریم.

حبیب حی‌بر  می‌گوید:  عادی‌انگاری ما را به روز‌های سخت برمی‌گرداند؛ مردم باید بدانند ظرفیت درمان محدود است و اگر میزان مراجعات و موارد بستری بیش از ظرفیت بیمارستان‌ها باشد، قطعا در ارائه خدمات مشکل رخ می‌دهد و میزان مرگ و میر‌ها افزایش می‌یابد.

وی گفت:  اولین و کم‌هزینه‌ترین راهکار کاهش این موج و عبور از آن با کمترین تبعات، افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا با تزریق دوز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هنوز دیر نشده و همه می‌توانند خود را در مقابل این ویروس ایمن کنند.

این مقام مسئول می‌گوید: البته تزریق واکسن به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات در دستور کار قرار بگیرد.

حی‌بر گفت: مردم به جای این‌که گرفتار بیمارستان شوند و دنبال تخت باشند، هم‌اکنون نسبت به ایمنی خود در برابر اُمیکرون اقدام کنند. اگر اکنون به این موارد توجه نشود، ممکن است هفته‌های بحرانی را پشت سر بگذاریم.

او گفت: در شرایط کنونی که اُمیکرون سوش غالب در خوزستان است باید هرگونه علائم سرماخوردگی و گلودرد، علامت ابتلا به اُمیکرون فرض شود. افرادی که چنین علائمی دارند باید بلافاصله خود را از اطرافیان جدا کنند و از حضور در جمع خانواده و جامعه بپرهیزند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنند.