زیرساخت‌های شهر سلامت آماده برای سرمایه گذاری

زیرساخت‌های شهر سلامت آماده برای سرمایه گذاری

استاندار فارس در جلسه بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان در شیراز گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز و حوزه گردشگری استان یک جدول زمان بندی ارائه دهند که بر اساس آن مشخص شود تا یک سال دیگر یعنی پایان مرداد سال ۱۴۰۲ به چه شکل و چگونه عمل خواهند کرد و چه میزان سرمایه گذاری در شهر سلامت اتفاق خواهد افتاد.

دکتر محمد هادی ایمانیه، ضمن تاکید بر لزوم تهیه جزوه‌ای تحت عنوان منشور حقوق بیماران خارجی اظهار داشت: با تهیه این جزوه و ارائه به بیماران خارجی، آن‌ها از خدمات مختلف درمانی و اقامتی که می‌توانند دریافت کنند مطلع خواهند شد و علاوه بر این یک شماره تلفن نیز برای برقراری تماس و دریافت راهنمایی‌های لازم در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

استاندار فارس گفت: با توجه به استقبال برخی بانوان بیمار خارجی از دریافت خدمات در مراکز درمانی ویژه بانوان، بیمارستان و کلینیک‌هایی با کادر و پرسنل متشکل از بانوان با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شود تا درصورت تمایل بتوانند به راحتی خدمات را دریافت کنند.

دکتر ایمانیه در ادامه افزود: با توجه به اهمیت بحث توریسم درمانی، خواهان حضور دو نماینده از استان در سفارتخانه‌های ایران در عمان و عراق با هزینه استان هستیم تا موضوعات مربوط به مسائل اقتصادی و تجاری و همچنین توریسم سلامت را در این دو کشور دنبال کنند.

نماینده عالی دولت در استان خواستار تهیه فرم نظرخواهی برای ارائه به گردشگران در فرودگاه شیراز هنگام خروج از استان و کشور شد و گفت: مطالبی که آن‌ها از طریق این فرم نظرسنجی بیان می‌کنند می‌تواند کمک زیادی به شناسایی مشکلات و کمبود‌ها و همچنین نقاط قوت حوزه توریسم سلامت استان و حل و فصل و تقویت آن‌ها کند.

استاندار فارس بیان کرد: افراد و مجموعه‌هایی که در جذب توریسم و ارائه خدمات مناسب، موفق عمل کرده اند را باید مورد تشویق قرار داد.

دکتر ایمانیه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های فارس در زمینه گردشگری، همچنین فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته و یا در دست اقدام است.

وی گفت: در مجموع، ساختار‌های قدیمی در رابطه با گردشگری سلامت را باید تا حدودی تغییر دهیم.