عضو شورای شهر شیراز: اسناد مبنی بر وقفی نبودن شهرک سعدی موجود است

عضو شورای شهر شیراز: اسناد مبنی بر وقفی نبودن شهرک سعدی موجود است

عضو شورای شهر شیراز گفت: صدها سند مبنی بر عدم وقفی بودن اراضی منطقه سعدی شیراز موجود است.

محمدرضا هاجری در جلسه علنی شورای شهر شیراز از ارائه اسناد مبنی بر وقفی نبودن شهرک سعدی سخن گفت و افزود: صد‌ها سند موجود است، اما به‌ علت وقت اندک نطق پیش از دستور تنها به سه مورد بسنده می‌شود، اسناد را در برابر دید خبرنگار مومن و متعهد حاضر در صحن شورا ارائه کرده، تا شاید متنبه شده، دست از ظلم و ستم بردارند.

وی گفت: با هزینه چند میلیاردی به نام دستگاه‌های عزاداری حسینی در محرم و صفر نمی‌توان روی دریافت‌های نجومی و ظالمانه از مردم محروم و مظلوم سعدی را پوشاند.

هاجری افزود: تا رفع کامل ظلم و ستم موقوفه و بسنده کردن به حدود و ثغور خود فقط در صحرای آبخوان ساکت نخواهم ماند. حق الناس را با وعده وعید‌های توخالی موقوفه معاوضه نخواهم کرد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: عکس‌ها نشان می‌دهد منازل مسکونی سعدی در قسمت راست آرامگاه قدمت بیش از هزار سال دارند و نام قدیم سعدی «سوکان» بوده. اهالی در این منازل زندگی می‌کردند و با احیای موات با کاشت درخت انگور، امرار معاش می‌کردند. چگونه ۹۰۰ سال بعد، منازل مردم و زمین‌های احیا شده، وقف شده است؟ در دو کتاب با بیش از ۱۰۰۰ صفحه سعدی قدیم قبل از ادعای موقوفه را کالبد شکافی کرده است.