درج قیمت روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ الزامی شد

درج قیمت روی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ الزامی شد

با توجه به تاکید دولت بر معیشت مردم، اجرای طرح «خرید شفاف» اجرا شد و ادامه دار خواهد بود. این طرح در ۶ مرحله تعریف و تاکنون چهار مرحله آن اجرا شده و اجرای مرحله پنجم آن نیز از دیروز (پنجشنبه اول اردیبهشت) کلید خورد و هدف از اجرای طرح، خرید شفاف، جلوگیری از گران‌فروشی و کنترل قیمت اعلام شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی وزارت صمت نیز از اجرای مرحله پنجم طرح خبر داد و گفت: همه کالاهای وارداتی از جمله تبلت، موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر نیز مشمول درج قیمت واردکننده و مصرف‌کننده می‌شوند.

محسن حسین‌لویی، درباره کالاهای وارداتی و مشمولیت آنها درحوزه درج قیمت گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری همه کالاهای وارداتی به غیر از موارد استثنا، مشمول درج قیمت واردکننده و مصرف‌کننده خواهند شد و در این نوع کالاها به جای درج قیمت تولید کننده، قیمت وارد کننده درج می‌شود.

پیش از این «محمدصادق مفتح»، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نیز از درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده روی کالاها خبر داد و گفت: چهار مرحله از پروژه درج قیمت تولیدکننده انجام‌شده و از پنجشنبه اول اردیبهشت قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاهای مشمول طرح در کنار قیمت تولیدکننده به‌صورت هم‌زمان درج می‌شود.

 وی افزود: مرحله نخست این پروژه از ۲۷ آذرماه سال گذشته شروع شد و پروژه مرحله‌به‌مرحله پیش رفت و در چهار مرحله به‌طور تقریبی ۱۴ هزار قلم کالا مشمول طرح شدند.

مفتح ادامه داد: همه کالاهای باقیمانده که حدود ۵۰ هزار قلم کالا است به‌جز ۱۳ گروه کالایی، مشمول طرح مرحله پنجم می‌شوند و قیمت تولیدکننده در کنار حداکثر قیمت مصرف‌کننده روی آن‌ها درج خواهد شد.