امام جمعه بوشهر: از ظرفیت‌های استان برای اشتغال جوانان استفاده شود

امام جمعه بوشهر: از ظرفیت‌های استان برای اشتغال جوانان استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استفاده از نیروهای بومی در حوزه های مدیریتی یک درخواست عمومی و مطابق با دانش مدیریت منطقه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه این استان در بخش اقتصادی افزود: استان بوشهر با توجه به داشتن انرژی نفت و گاز و پتروشیمی، فضای لازم برای اشتغال جوانان را دارد و باید از این فضا بهره لازم برده شود.

وی با اشاره به آمار بیکاری ۸.۴ تا ۹ درصد استان بوشهر از سوی مراکز آمار کشور اظهارداشت:  ۵۰ هزار نیروی کار آماده در استان بوشهر وجود دارد که به کار گیری این افراد برای این چنین استانی با این قابلیت‌ها باید ساده باشد.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: با حضور دولت جهادی و انقلابی سیزدهم انتظار می‌رود شاهد تحولاتی در کشور و استان در زمینه اشتغال جوانان باشیم و این کار همت مسئولان را می‌طلبد.

صفایی بوشهری افزود: باتوجه به نگرش دولت و تلاش های استاندار بوشهر در جهت اشتغال جوانان تحصیل کرده امید می‌رود در یکی دو سال آینده آمار بیکاری در استان به کمترین میزان خود برسد.

وی اضافه کرد: صنایع نفت ، گاز، پتروشیمی، هسته‌ای و ظرفیت‌هایی مانند تجارت، کشاورزی و شیلات می‌توانند از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

صفایی بوشهری گفت: از نیروهای بومی تحصیل کرده علاوه بر کارهای کارشناسی باید در رده‌های مدیریتی نیز بهره گرفت و به عنوان یک نعمت به آنها نگاه شود.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه به موضوع گرانی‌های کاذب اشاره کرد و گفت: پشت صحنه برخی از این گرانی‌ها، سودجویی و سوداگری است و بدون اینکه نرخ تولید افزایش و یا کمبودی باشد، کالایی را گران می‌کنند که برخورد قاطع مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل افزود: سپاه پاسداران در طول عمر انقلاب اسلامی به خوبی از حریم انقلاب و نظام اسلامی محافظت کرد و نه تنها در عرصه‌های دفاعی و نظامی بلکه در خدمت رسانی به محرومان، تولید علم و پیشرفت، تولید محصولات دانش بنیان و تربیت نیروهای جوان کارنامه‌ای درخشان دارد.

وی در ادامه عملیات تروریستی در مزار شریف افغانستان که منجر به شهادت دهها مسلمان نمازگزار شد و سرکوب نمازگزان در فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد .