خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی رایگان می‌شود

خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی رایگان می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی کاشت حلزون شنوایی در کشور، خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی رایگان می‌شود.

دکتر احمد یزدان‌پناه روز شنبه ۲۱ آبان در نشست مشترک با نمایندگان سازمان بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: غربالگری و شناسایی نوزادان کم‌شنوا در استان از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان بهزیستی با همکاری معاونت درمان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از الزامات اجرای طرح ملی کاشت حلزون شنوایی هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی درون‌سازمانی و بین بخشی است که فرایندهای این موضوع در نشست‌های مشترک با سازمان بهزیستی مورد بازبینی قرار گرفت.

دکتر یزدان‌پناه تصریح کرد: یکی از ملزومات دستیابی به استانداردهای عالی خدمت، توسعه بخش‌های درمانی و تجهیزات پزشکی به‌روز است که بر همین اساس، با همکاری سازمان بهزیستی و معاونت بهداشتی، ایجاد مراکز توان‌بخشی شنوایی کودک و خانواده و تأمین تجهیزات غربالگری شنوایی استاندارد در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص کم‌شنوایی در بدو تولد عنوان کرد: برای نوزادان متولدشده با مشکل شنوایی تا قبل از ۹ ماهگی درمان‌هایی غیر از کاشت حلزون شنوایی انجام می‌شود و در صورت پاسخ ندادن کودک به این درمان‌ها کاشت حلزون صورت می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر انجام صحیح و کامل فرآیند غربالگری تا مراحل تشخیص و درمان خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری بیشتر با معاونت بهداشتی دانشگاه نظارت بر پایگاه‌های غربالگری شنوایی استان بیشتر و موثرتر خواهد شد.