شهردار شیراز: عنوان شهرجهانی باید منجر به جهش تولید و صادرات صنایع دستی شود

شهردار شیراز: عنوان شهرجهانی باید منجر به جهش تولید و صادرات صنایع دستی شود

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد که عنوان شهرجهانی صنایع دستی و راه‌اندازی دبیرخانه، منجر و منتج به رشد در تولیدات این حوزه و صادرات محصولات تولیدی صنایع دستی شیراز شود.

محمدحسن اسدی شنبه ۲۱ آبان در آیین افتتاح دفتر مرکزی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی شیراز، به مهجوریت صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: بخشی از این صنعت به باد فراموشی سپرده شده است و شاید نامیده شدن شیراز به عنوان شهرجهانی، روزنه‌ای برای تابیدن نور توجه و رشد به صنایع دستی باشد.

او با بیان اینکه ما باید به جد صنایع دستی را مورد توجه دائمی خود قرار دهیم، گفت: با حمایت مسئولان و مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس و توجه ویژه وزارت میراث فرهنگی این عنوانی که به شهر شیراز داده شده است را حفظ کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه این صنایع، صنایعی زود بازده و کم هزینه است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم نسبت به لقبی که به شهر شیراز داده شده مسئول و همچنین دستگاه اجرایی خوبی باشیم

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر  به شهر شیراز در موضوع گردشگری این کلانشهر، گفت: درخواست من این است که این فرمایش رهبر معظم انقلاب که در آن همه چیز از جمله آمایش سرزمینی بوده و این ظرفیت را دارد که این استان را رو به جلو برد، جا بیاندازیم و به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

روح‌الله نجابت با بیان اینکه همه مسئولان شهری و استانی در این موضوع باید هم کنار هم خواهیم بود، افزود: باید در راستای کمک و حمایت از هنرمندانی که همه وجود خود را پای این کار گذاشته‌اند، تلاش ویژه کنیم و در این موضوع  حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز لازم است.

در این آیین، حکم محمدحسن اسدی به‌عنوان دبیر شهر جهانی صنایع دستی شیراز برای مدت دو سال به وی اعطاء شد.