جزئیات کشف ۳۰ کانتینر مخفی در بوشهر

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جزئیاتی از کانتینرهای پلمب شده در گمرک بوشهر را اعلام کرد.

 سید عبدالمجید اجتهادی امروز با حضور در رسانه ملی در خصوص ماجرای کشف ۳۰ کانتینری که ۱۳ سال در گمرک بوشهر پلمب بود، اظهار داشت: اداره بنادر و دریانوردی در بازرسی از گمرک بوشهر این کانتینرهای بلاصاحب را کشف کردند.

مدیرعامل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: با توجه به اینکه برخی از کانتینرها خالی بوده اند، شاید در سال‌های گذشته قاچاق اتفاده افتاده باشد یعنی کالاهای موجود در کانتینرها به صورت غیر قانونی و دور چشم مسئولان مربوطه خارج شده باشند.

وی تصریح کرد: با دستورات قضایی و اراده‌ای که در اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر وجود دارد، این موضوع پیگیری خواهد شد.

اجتهادی با اینکه تصویر منتشر شده از خودروی لوکس قاچاق پلاک شده واقعیت دارد، گفت: خودروهایی که قابلیت ورود به داخل کشور را ندارند، قاچاقچی برای اینکه ظاهر قضیه را درست کند، پلاک جعلی نصب کرده بود.

مدیرعامل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: موارد بسیاری از پلاک‌های جعلی بر روی خودروهای لوکس خارجی در انبارهای اموال تملیکی وجود دارد و این سندی برای قاچاق بودن این خودروها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: امکان دارد این خودروی منطقه آزاد بوده و یا خودرویی بوده که به صورت قاچاق وارد شده و برای تردد در سرزمین اصلی از پلاک جعلی استفاده می‌کند که اگر پلیس ماشین را ببیند، احساس کند که خودروی مجاز است.

اجتهادی خاطرنشان کرد: این پلاک از روی خودروها برداشته نمی‌شود، چرا که این سند ارتکاب جرم و قاچاق بودن خودرو محسوب می‌شود.