مونسون 100 میلیارد به بخش کشاورزی بوشهر خسارت زد

مونسون 100 میلیارد به بخش کشاورزی بوشهر خسارت زد
خسارت سیل به نخیلات

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برآوردهای کارشناسان نشان می‌دهد بارندگی‌های اخیر تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

شاپور رضایی معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عصر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال هشدار‌های هواشناسی در زمینه فعالیت سامانه بارشی مونسون، سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اقداماتی برای کاهش خسارات احتمالی این سامانه انجام داده است که اطلاع‌رسانی گسترده، مشارکت در جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران و تجهیز و آماده‌سازی و تیم‌های ارزیابی خسارت از این جمله است.

رضایی افزود: با وجود خسارت وارد به بخش کشاورزی استان بوشهر، این بارندگی به عنوان یک آبیاری موثر در نخیلات سبب بهبود کیفیت و کمیت محصول خرما استان شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در اراضی کشاورزی شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و دشتی وارد شده است، گفت: اما در صورت تداوم شرایط فعلی و رطوبت بالا، احتمال افزایش خسارت به مزارع کشاورزی استان بر اثر ترشیدگی محصول نخیلات تا یک هزار میلیارد ریال وجود دارد.