وزیر ارتباطات درباره کُندی اینستاگرام چه گفت؟

وزیر ارتباطات درباره کُندی اینستاگرام چه  گفت؟
اینترنت کودک و نوجوان هفته آینده رونمایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مورد اینستاگرام باید بگویم که ما برای تضمین کیفیت برخی از پلتفرم‌ها، از لینک‌های اختصاصی‌شده استفاده می‌کنیم یعنی یک سری لینک‌ها به صورت مجزا برای یک پلتفرم خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر لینک قطع شود، سرویس دیگری متاثر نشده و فقط برای همان پلتفرم اختلال ایجاد می‌شود.

به همین خاطر یکی از لینک‌های ما در دو هفته پیش مشکل پیدا کرد و طبیعتا اختلال مقطعی روی اینستاگرام داشتیم که رفع شد.

اینترنت کودک و نوجوان هفته آینده رونمایی می‌شود

زارع پور درباره آخرین وضعیت اینترنت کودک و نوجوان گفت: این اینترنت قرار است هفته آینده با حضور وزرا رونمایی شود.

وی امروز در حاشیه افتتاح پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه تهیه فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ برای صدا و سیما مذاکراتی را شروع کرده ایم و امیدواریم با همکاری آنان به تفاهم مشترکی برسیم.

وی افزود: در پنج سال گذشته اتفاقی در تعرفه اپراتور ها رخ نداده و تنها مسئله‌ای هم که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، این بود که یکی از بسته ها حذف شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر منابع مالی برای اپراتورها فراهم نشود این صنعت نمی تواند توسعه پیدا کند گفت: ما بر مدلی کار می‌کنیم که در عین حال که توسعه اتفاق بیفتد مشکلی جدی هم برای کاربران ایجاد نشود.

وی در ادامه سخنانش گفت: در زمینه فیبر نوری همه کشورها به سمت توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها حرکت می کنند و حتی بعضی از کشور ها تا ۲۰ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند، اما ۵G هم اگر فیبرنوری توسعه پیدا نکند به هیچ وجه امکان پذیر نیست.