احیای تالاب‌های فارس با شناسایی تکالیف دستگاه‌ها دنبال می شود

احیای تالاب‌های فارس با شناسایی تکالیف دستگاه‌ها دنبال می شود
احیای تالاب‌ها به صورت دقیق‌تر و فنی‌تر در دستور کار قرار گرفته است

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: تالاب‌ها اعتباریویژه دارند و احیای آن با برنامه زمان‌بندی کوتاه مدت با جدیت و پیگیری و با روشن شدن تکالیف دستگاهها در این استان دنبال می‌شود.

عطا پور شیرزاد روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به وضعیت بحران آب و محیط زیست در استان اظهار کرد: بحران آب ناشی از بی‌توجهی به محیط زیست است که تاثیر خود را در کشاورزی گذاشته است اگر امروز تالاب‌ها خشک شدند تاثیرش بر زندگی ساکنان اطراف تالاب‌ها خود را نشان داده و معیشت خود را از دست دادند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست فارس ادامه داد: مجموعه مدیریتی استان برای نجات محیط زیست و کم کردن از معضلات برای آینده تلاش دارد برنامه افق‌نگر داشته باشد.

پورشیرزاد اضافه کرد: امروز این انسجام و هماهنگی در استان وجود دارد اما چون حل مشکلات زمانبر است باید برنامه داشته و افق‌نگر باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه احیای تالاب‌ها به صورت دقیق‌تر و فنی‌تر در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تکالیف دستگاه‌ها شناسایی و زمان‌بندی شده تا هر دستگاه بنا بر آنچه موظف است که به این تکالیف عمل کند.

پورشیرزاد همچنین  عنوان کرد: این موضوع جدا از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های محیط زیست است همچنین در راستای برنامه‌محور بودن طرح‌هایی نیز ارائه شده و در صحبت با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم این موارد پیشنهاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: از جمله این طرح‌ها راه‌اندازی مرکز پایش سلامت و بهداشت محیط زیست شهری است که برای شیراز بسیار ضروری است چون با افزایش جمعیت این ضرورت بیشتری دارد همچنین راه‌اندازی سامانه پایش آلودگی هوای شیراز نیز مورد توجه است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های پیشنهادی در حوزه محیط زیست اظهار کرد: معرفی اکو پارک میانکتل تا ظرفیت‌های گردشگری اقتصادی و پژوهشی که در آن مورد استفاده قرار گیرد همچنین احیای جمعیت آهو در پارک ملی بختگان از دیگر موارد مورد نظر است.

پورشیرزاد افزود: طرح‌ها تنها روی کاغذ نیست بلکه برنامه و اعتبار آن هم پیش‌بینی شده است.