دو خبر مهم از وزیر اقتصاد و مشاورش

بخشودگی جرایم بیمه خودروها و مرحله دوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان

دو خبر مهم از وزیر اقتصاد و مشاورش
سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد با اشاره به استفاده یک میلیون نفر صاحبان وسایل نقلیه از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث در آبان ماه گفت: برای بار دیگر یک بازه زمانی ۳۵ روزه از ۱۵ بهمن تا ۱۹ اسفند ماه برای استفاده از این بخشودگی برای صاحبان تمام وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

سیداحسان خاندوزی افزود: صاحبان وسیله نقلیه که نتوانسته‌اند بیمه شخص ثالث خودرو خود را تمدید کنند، طبق ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث باید برای تمام طول دوره ای که خودروی آنها فاقد بیمه‌نامه بوده جریمه پردازند؛ برای کمک به حال مردم در شرایط اقتصادی که قرار داریم و ترویج فرهنگ در حوزه بیمه‌گری، با معافیت و بخشودگی جرایم بر اساس پیشنهاد بیمه مرکزی موافقت کردیم که از صبح روز شنبه (۱۵ بهمن ماه تا ۱۹ اسفندماه) به مدت حدود ۳۵ روز تمام مالکان وسایل نقلیه ای که در طول ماه‌های گذشته فاقد بیمه‌نامه بودند، بدون اینکه نیازی به پرداخت جریمه باشد بتوانند از تمام امکانات شبکه بیمه استفاده کنند.

محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد نیز با اشاره به شناورسازی تخصیص سهمیه آرد به نانوا در مرحله دوم، اعلام کرد: در مرحله دوم نانوا به میزان عملکردی که در حوزه کیفیت و کمیت تولید دارد می‌تواند از سهمیه بیشتری بهره‌مند شود و اقتصاد نانوا در تولید نان مرغوب و باکیفیت و عرضه مناسب به مردم تقویت می‌شود.

وی افزود: برای مردم نیز یک برنامک (اپلیکیشن) هوشمند در نظر گرفته شده تا هم سوابق خرید خود را ملاحظه کنند و هم درباره سوابق عملکرد نانوا مطلع شده و نظر خود را بیان کنند.

محمد جلال یادآور شد: بنای ما در مرحله اول یک قدم برای ترمیم هزینه‌ها و اقتصاد نانوایان بود که به شکل یک کمک هزینه در پایان هر شب به آنها پرداخت می‌شد؛ در سمت مردم هیچگونه تغییری را از ابتدای طرح نداشتیم؛ چه در افزایش قیمت نان و چه سهمیه‌بندی و محدودیت در خرید نان که در ادامه طرح هم این دو رکن اساسی تداوم خواهد داشت که آزادسازی قیمت نان و محدودیت در خرید مردم مطرح نیست.

مشاور وزیر اقتصاد همچنین از افزایش دو برابری کمک هزینه 15 درصدی پرداختی به نانوایان هم در مرحله دوم خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا خلاء درآمدی نانوا با وضعیت بهتری جبران شود.