افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد قشم

افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد قشم

رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، ۲۶ طرح انرژی و عمرانی در جزیره قشم را از جمله بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد قشم افتتاح کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) در این آیین گفت: بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۹۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی به مرحله افتتاح رسید.
افشار فتح الهی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار احداث شده و ظرفیت تولید ۳۲۰ مگاوات برق را دارد.

به گفته وی این پروژه در زمان احداث برای بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی داشته است و در زمان بهره برداری نیز ۸۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند بود.

فتح الهی، با بیان اینکه با افتتاح این نیروگاه در قشم می توان برق را به سرزمین اصلی صادر کرد، ادامه داد: دسترسی به بازار گسترده سرزمین اصلی، کشورهای همسایه و کشورهای خاورمیانه و وجود ۱۷ میدان نفتی و گازی در کنار دسترسی به آب‌های بین‌المللی، قشم را به محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت گاز، پتروشیمی و انرژی تبدیل کرده است.

وی همچنین از افتتاح ۲۵ پروژه عمرانی شهری و روستایی نیز خبر داد و افزود: مسیر توسعه عمرانی و بهسازی محیط شهری و روستایی جزیره قشم با شتاب بیشتری نسبت به گذشته دنبال می شود و در همین راستا ۲۵ پروژه در این حوزه به بهره برداری رسید.