متهم پیدا شد؛ تحریم ها، عامل مرگ دومین توله «ایران»!

متهم پیدا شد؛ تحریم ها، عامل مرگ دومین توله «ایران»!

معاون سازمان محیط زیست علت اصلی  مرگ دومین توله «ایران» را شیر بی‌کیفیت عنوان کرد و گفت: تمامی شیرها به دلیل مسائل تحریم‌ها مستقیماً قابل خرید نیست و همین‌ها باعث شد توله دوم را از دست دهیم.

حسن اکبری با تشریح دلایل مرگ دومین توله یوزپلنگ ایران اظهار داشت: پس از اینکه در عادت دفع یکی از توله‌ها اشکال پیش آمد، بلافاصله یکی از متخصصان داخلی به آنجا منتقل شد و توله را ویزیت کرد. متأسفانه مسیر محل نگهداری توله‌ها تا نزدیک‌ترین دامپزشکی فاصله قابل توجهی دارد.

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه در ادامه این توله برای اقدامات درمانی تکمیلی به تهران منتقل شود که متأسفانه در مسیر تلف شد، گفت: در کالبدگشایی انجام شده یبوست زیاد در دستگاه گوارش و لخته‌هایی از شیرهای مصرف شده در دستگاه گوارش وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرضیه‌های اولیه این است که شیر کیفیت مناسب نداشته و اقدامات تکمیلی در حال انجام است، افزود: شیر با کیفیت برای اینگونه خاص در کشور نداریم و تمامی شیرها به دلیل مسائل تحریم ها مستقیماً قابل خرید نیست و همین‌ها باعث شد توله دوم را از دست دهیم.

اکبری با بیان اینکه توله سوم متأثر از شیر آسیب‌دیده ولی الان وضعیت بهتری دارد و تحت درمان است و امیدواریم زنده بماند، توضیح داد: یوزپلنگ گونه خاصی است و دانش آن را نداریم و طبیعتاً باید از دامپزشک‌های خارج از کشور کمک بگیریم. قرار بود اوایل هفته پیش رو به ایران بیایند و کار درمانی انجام شود.

معاون سازمان محیط زیست در پایان گفت: بخشی از خطاها را می‌پذیریم، تجربه این کار را نداشتیم.