گذر خطرآفرین زائران حسینی از پل ناایمن خرمشهر

گذر خطرآفرین زائران حسینی از پل ناایمن خرمشهر

فرسودگی پل قدیم خرمشهر و عبور خودروهای سنگین از روی آن به تهدیدی برای جان زائران اربعین حسینی تبدیل شده است.

قدمت پل آزادی خرمشهر که به پل قدیم این شهرستان معروف است به ۶۳ سال قبل باز میگردد و با مشاهده ی فراز و نشیب های زیاد از حکومت پهلوی تا شادمانی مردم در پیروزی انقلاب در نهایت از گزند جنگ تحمیلی در امان نماند و در نخستین سال از نبرد با رژیم بعثی عراق تخریب شد.

نیمه تخریب شده از این پل در دهه ۷۰ بازسازی و از همان زمان تردد خودروهای سبک و سنگین از روی آن از سر گرفته شد و این ماجرا تا کنون با وجود فرسودگی پایه های آن ادامه دارد‌.

خرمشهری ها بارها از فرسودگی درزهای انبساطی پل قدیم خرمشهر گلایه کردند و مسئولان شهرداری به ویژه در چند ماه اخیر با گذاشتن مانع هایی خواستار عبور تنها خودروهای سواری از روی آن شدند.

خودروهای سنگین اما بدون توجه به پایه های نیمه جان و مانع های روی پل از آن گذر میکردند که گاهی هم به قیمت کنده شدن و آسیب زدن به آن ها و حتی خودروها تمام می شد.

چیزی که حالا بیش از پیش وضعیت این پل را خطرساز کرده موج تردد زیاد اتوبوس های زائران اربعین حسینی و تجهیزات مواکب از روی پل است که به نظر می رسد این وضعیت پیش از وقوع حادثه ای جبران نشدنی نیاز به اقدام اساسی از سوی مسئولان دارد.

یک راننده اتوبوس که حامل زائران بوشهری به مقصد مرز شلمچه بود گفت: چند وقت پیش خبری از فرسودگی این پل به گوشم خورده بود اما امروز وقتی که مانعی روی آن ندیدم به خیال آنکه مشکلش حل شده از آن گذر کردم.

فرد دیگری که راننده کامیون و بارش تجهیزات مواکب مسیر شلمچه از مبدا ماهشهر بود گفت: قبل از حرکت دوستانم به من گفتند پل قدیم خرمشهر محکم نیست و خطرناک است اما چون راه فرعی را بلد نبودم به ناچار از آن عبور کردم.