استاندار فارس: به دنبال سرمایه‌گذار برای تولید انبوه خودروی برقی هستیم

استاندار فارس: به دنبال سرمایه‌گذار برای تولید انبوه خودروی برقی هستیم

استاندار فارس با استقبال از تولید خودرو برقی در شهر شیراز گفت: عرضه این گونه خودروها برای سفرهای شهری، رسیدن به دو هدف رونق تولید و سلامت است و درصدد هستیم برای تولید انبوه به جذب سرمایه‌گذار بپردازیم.

محمدهادی ایمانیه پنجشنبه در مراسم رونمایی از خودروی برقی ایرانی تولید شده در شیراز اظهار کرد: معاونت اقتصادی استانداری فارس تلاش خود را برای یافتن سرمایه‌گذار به کار گرفته است.
استاندار فارس ادامه داد:در تولید، حجم خودروها همین اندازه باشد چراکه امروز مردم به تک سرنشین بودن عادت کردند و تولید بر همین اندازه، رسیدن به هر دو هدف تولید و سلامت است.
ایمانیه گفت: امروز مدیریت استان در حوزه‌های مختلف اجرایی، قضایی و نمایندگان در مجلس همه دست به دست هم دادند تا از تولید و سرمایه‌گذاری حمایت کنند.

مسئولان فارس برای حمایت از سرمایه گذاری هم پیمان شدند
وی همچنین به تهیه بیانیه‌ای با امضای امام جمعه و مسئولان قضایی و اجرایی برای حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال، اشاره کرد و گفت: قرار است که همه برای حمایت از تولید اشتغال و کارآفرینی هم‌افزا شوند و تعهد بدهند.
استاندار فارس ضمن تشکر از حمایت و همکاری دانشگاه‌ها با بخش‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و معدنی، گفت: تلاش‌های انجام شده علاوه بر بحث توسعه استان اقدامی در راستای سلامت مردم نیز هست چراکه ترافیک و آلودگی هوا با مواد فسیلی از مواردی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

مدیران باید تحول‌آفرین باشند
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این آیین اظهار کرد: مدیران باید تحول‌آفرین باشند و از افرادی که توان تولید دارند نیز حمایت کنیم.
علیرضا پاک فطرت ادامه داد: بایستی به نخبگان توجه داشته باشیم و در صنعت خودرو از نخبگان استفاده کنیم؛ چراکه شیراز علاوه بر اینکه شهر سلامت، پزشکی، عرفه، شعرا و گردشگری نیز باید شهر الکترونیک باشد.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر اینکه زمان به ویژه برای تولید کنندگان بسیار مهم است، گفت: مجلس به تولیدکنندگان نه در شعار بلکه در عمل توجه دارد و ارائه بیش از هزار طرح به هیأت رئیسه مجلس یازدهم گویای همین نکته است.

پیام تصویب طرح شفافیت نمایندگان مجلس در روزهای پایانی سال
پاک فطرت با اشاره به طرح شفافیت نمایندگان مجلس مبنی بر در معرض دید قرار دادن میزان حقوق دریافتی خود گفت: با تصویب این طرح در روزهای پایانی سال مجلس شفافیت را از خود شروع کرده است که با این اقدام از همه انتظار است در راستای پیشگیری از فساد به کمک دستگاه قضایی بیاید.
وی گفت: طرح تعالی نظام خانواده و همچنین طرح هماهنگی و حمایت از بخش خصوصی دیگر طرح‌های ارائه شدن توسط مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است.
شهردار اسبق شیراز در توصیه ای خطاب به شهردار کنونی شیراز در زمینه خرید خودروهای الکترونیکی، بیان داشت: اتومبیل تولید شده می‌تواند ویژه زائران سومین حرم اهل بیت (ع) مورد استفاده قرار بگیرد و شهرداری می‌تواند آن را خریداری کند که هم تبلیغ است و موجب خیر و برکت خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه ما در ایران صنعت خودروسازی نداریم و تنها مونتاژ خودرو داریم، افزود: کشور ژاپن خودروسازی را اصلا دیگر انجام نمی‌دهد و طرح را می‌دهد و دیگر کشورها آن را اجرا و تولید می‌کنند.
پاک فطرت در رابطه با اهمیت بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت خودروسازی ظرفیت بسیار خوبی در شهر شیراز و دانشگاه‌های آن و همچنین جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد تا بتوانیم خودرو را به تولید برسانیم که در این رابطه دنیا به این سمت و سو رفته است و شاید در آینده‌ای نه چندان دور دیگر خودروهای دیزلی در شهرها دیگر حضور نداشته باشند.

عدم تناسب حجم اعتبارات دولت و منابع مورد نیاز برای توسعه 
ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان نیز در این آیین اظهار داشت: خرداد ۱۴۰۰ در همین کارخانه جلسه‌ای برگزار شد در آنجا اصرار داشتیم که مجموعه آی تی ام سی باید به اصل خودش بازگشت کند و در آن زمان تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که امروز اجرایی شده و نشان‌دهنده عزم و اراده خودروسازی جنوب است‌
وی با بیان اینکه امروز به برکت پشتیبانی که انجام شده این حرکت ارزشمند شروع شده است، افزود: استان فارس و شیراز ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعتی و حوزه‌های پیشران و محرک کشور دارد، باید از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه استان و کشور استفاده شود

۳۵ میلیارد اعتبار برای خط انتقال آب
عزیزی با بیان اینکه حجم اعتبارات دولت و منابعی که برای توسعه نیاز است، با هم تناسب ندارد، بیان کرد: باید بخش خصوصی و امکان حضور آنها فراهم شود چراکه حمایت از بخش خصوصی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کمک کند
وی با بیان اینکه ۳۵ میلیارد اعتبار برای خط انتقال آب نیاز است که جز با ورود بخش خصوصی تامین آن ممکن نیست، گفت: توسعه صنعت ریلی در استان فارس یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که برای تحقق آن و رسیدن به قله‌های صنعتی باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مورد توجه و حمایت باشد.

ضرورت حمایت نمایندگان مجلس از بخش خصوصی
نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه این نگاه ما را به اهداف می رساند، گفت: رویکرد دولتی و تکیه به منابع دولتی یعنی درجا زدن و عقبگرد؛ استان فارس در آی تی فرصت و ظرفیتی دارد که باید از آن به خوبی استفاده شود
وی با تاکید بر اینکه آی تی ام سی باید به روزهای پر اوج خود برگردد، گفت: حمایت همه جانبه نمایندگان از بخش خصوصی قطعی است تا این مسیر ادامه پیدا کند
عزیزی افزود: از خرداد ۱۴۰۱ مجموعه شروع به کار کند تا پایان سال آینده به برکت حمایت و پشتیبانی هزار دستگاه خودرو برقی تولید شود و این میزان نیز در سال ۱۴۰۲ به تولید ۵ هزار دستگاه خودرو برسد.

در این آیین، خودرو برقی ساخته شده با مشارکت شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) و شرکت خودرو سازان جنوب (KSJ) و در قالب تأسیس شرکت آی تک موتور شیراز (ITMS) در محل سایت کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی و همچنین مرکز تحقیق و توسعه خودروهای برقی دانشگاه صنعتی شیراز افتتاح شد.
در این آیین اعلام شد که کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان شرکت دانش بنیان و شرکت خودروسازان جنوب با بیش از ۲۵ سال سابقه در صنعت خودرو و در راستای اهداف دولت در خصوص اجرای دستورالعمل تولید خودروهای جدید الکترونیکی و پیشرفته و گسترش آن در کشور، توانستند برای نخستین بار در کشور، خودروهای هوشمند الکتریکی اکسیژن با پلتفرم ملی را با صرف ۲۰ هزار ساعت کار، طراحی و تولید کنند.