استاندار فارس: از ظرفیت پزشک خانواده در اجرای طرح جوانی جمعیت استفاده شود

استاندار فارس: از ظرفیت پزشک خانواده در اجرای طرح جوانی جمعیت استفاده شود

استاندار فارس ضمن قدردانی از کسانی که در صیانت از جمعیت با اعتقاد راسخ ورود کردند، گفت: در اجرای طرح صیانت از خانواده می توان از ظرفیت پزشک خانواده استفاده کرد.

محمدهادی ایمانیه امروز در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت اظهار داشت: پزشک خانواده یک فرصت بی بدیل است که در استان فارس پیش آمد و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز در جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور همه استانداران به شکل مجازی برگزار شد، به پزشک خانواده و اجرای آن در فارس و شیراز اشاره کردند و به همه اعضای ستاد ملی کرونا توصیه کرد که از طرح موفق پزشک خانواده در بحث کرونا کمک بگیرند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم اهتمام ویژه مدیران به اجرای طرح صیانت خانواده و تعالی جمعیت ادامه داد: اجرای برخی قوانین مرتبط می‌تواند در اجرای این طرح کمک کننده باشد.

وی اظهار داشت: بیمارستان حضرت زینب (س) و بیمارستان مادر و کودک غدیر و اخیرا نیز با کمک رئیس مرکز تحقیقات سلول های بنیادی کشور توافقی با بیمارستان ابن سینا در شرف انجام است که این بیمارستان نیز در این ماجرا وارد شود.

ایمانیه افزود: با توجه به مصوبه دولت در خصوص پذیرش بیمه؛ اگر بیمارستان ها قرارداد خود را با بیمه ها منعقد نکنند اجازه ادامه فعالیت در زمینه ناباروری نخواهند داشت.

استاندار فارس همچنین بر لزوم تشکیل ساز و کارهای کمیته مدیریت سقط جنین تاکید کرد و گفت: برای مقابله با انجام غیرعلمی سقط جنین، کمک جدی دستگاه قضایی را لازم داریم.

ایمانیه افزود: انجام سقط به جز در مواردی که به شکل علمی انجام می شود باید جرم تلقی شود.