شیراز قلب و مغز علم در کشور است

شیراز قلب و مغز علم در کشور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم، فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز، قلب و مغز علم در ایران است.

محمد علی زلفی گل عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بیان کرد: قدردانی از افرادی که در حوزه علم و صنعت جامعه را سرآمد می‌کنند حائز اهمیت است و نباید در این حوزه سیاق سیاسی دخیل باشد.

وی افزود: ایران اکنون به بالاترین سطح تولید علم در منطقه رسیده و این موضوع زمانی به دست خواهد آمد که تمامی اعضای دانشگاه‌های کشور در طول تاریخ در کنار هم قرار گرفته و کار علمی مؤثر و تولید علم کرده اند.

زلفی گل ادامه داد: ساماندهی ایده‌ها و نیازها در گام‌های نخست خام بود اما پس از همفکری تمامی اعضای دانشگاه‌های کشور و نخبگان دانشگاهی شاهد هستیم که از اردیبهشت ماه امسال نظام ایده‌ها و نیازها در کشور رونمایی و آینده‌ای روشن در انتظار علم در کشور است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: با ایجاد نظام نیازها و ایده‌ها در شیراز علاوه بر اینکه مقر علم در شیراز وجود دارد قلب علم نیز در استان فارس قرار گرفت.

به گفته این مقام مسئول نظام ایده‌ها و نیازها اساس نامه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را دچار چالش خواهد کرد از این رو اساس نامه این مرکز دستخوش تغییر خواهد شد.

او ادامه داد: مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قلب و مغز علم ایران است و باید نگاه ویژه ای به این مرکز باشد تا بتوان از ظرفیت‌های موجود در این حوزه بهره برداری کند.

زلفی گل در خصوص بودجه این مرکز تاکید کرد: ایجاد بستر سازی برای افزایش بودجه این مرکز در دستور کار قرار گرفته و امید است در بودجه سال ١۴٠٢ شاهد رشد بودجه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام باشیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: اگر مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وجود نداشت دیگر هیچکس از توانمندی‌های داخلی در تولید علم آگاهی نداشت ولی با ایجاد این مرکز تولیدات علم و رتبه بندی دانشگاهی نیز تحت تأثیر این مرکز خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول این مرکز وظیفه تولید علم را بر عهده دارد به گونه‌ای که تمام مردم جامعه از علوم ایجاد شده در این مرکز بهره برداری کنند.