استاندار فارس: تحقق رشد ۸ درصدی بدون مشارکت بخش خصوصی ممکن نیست

استاندار فارس: تحقق رشد ۸ درصدی بدون مشارکت بخش خصوصی ممکن نیست

استاندار فارس گفت: رشد هشت درصدی در استان تنها با تکیه بر توان دولت محقق نمی شود بلکه در این راه نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم.

محمد هادی ایمانیه چهارشنبه در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فارس در شیراز، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت رفع موانع پیش روی تولید در سال گذشته با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب افزود: به منظور گره گشایی از مشکلات بنگاه های اقتصادی استان به شکل هفتگی شاهد برگزاری جلسه شورای سرمایه‌گذاری و کارگروه رفع موانع تولید در استانداری فارس هستیم.
وی، حمایت از راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل را جزو اولویت‌های استان دانست و ادامه داد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری، سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی این استان لیست صنایعی که نیمه تمام مانده و یا تعطیل شده‌اند را از طریق رسانه‌ها و بیلبوردها معرفی و فراخوان عمومی برای سرمایه گذاری اعلام خواهد کرد.
او اظهار داشت: با تلاش دستگاه های اجرایی، امسال شاهد بزرگترین جهش در صنعت فارس خواهیم بود و چرا که تکمیل صنایع نیمه تمام باعث تسریع در رشد و توسعه خواهد شد.
استاندار فارس، اولویت استانداری فارس در بخش کشاورزی را اصلاح الگوی کشت و افزایش کشت گلخانه‌ای دانست و گفت: به دلیل کم آبی، اولویت با کشت گلخانه ای خواهد بود و چهار هزار هکتار گلخانه جدید برای بهبود وضعیت کشاورزی استان توسط قرارگاه خاتم ایجاد می شود.
ایمانیه، با اشاره به ایجاد کارگروه حمایت از امنیت سرمایه گذاری در استانداری فارس با حضور دستگاه‌های امنیتی افزود: به شکل جدی از سرمایه گذار حمایت خواهیم کرد چرا که بدون سرمایه گذار اشتغال دچار مشکل خواهد شد بنابراین معضلات امنیتی در این کارگروه مطرح خواهد شد.