هفت خوان رستم وام اجاره

از اوایل ماه گذشته مخاطبان از اعمال سقف سنی برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر دادند!

هفت خوان رستم وام اجاره

درحالی که ستاد ملی کرونا مصوبه خوبی برای حمایت از مستاجران داشته اما به دلیل سنگ‌اندازی بانک‌ها، اجاره‌نشین‌ها برای دریافت وام ودیعه باید از هفت خوان رستم عبور کنند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا پرداخت وام ودیعه به متقاضیان با دو شرط  انجام می‌شود؛ تأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری دو شرط لازم برای اجاره‌نشین‌ها جهت دریافت وام ودیعه است، همچنین طبق اعلام ستاد ملی کرونا چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌‌شود.

این در حالی است که اوایل ماه گذشته مخاطبان از اعمال سقف سنی برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر دادند. یکی از متقاضیان این وام گفت: پس از چند ماه دوندگی، تکمیل پرونده وام به شعبه بانک «س» مراجعه کردیم، اما مسئول مربوط اعلام کرد "متقاضی بالای ۷۰ سال سن دارد و وام ودیعه به او تعلق نمی‌گیرد".
وی بیان کرد: تمام مدارک مورد نیاز و ضامن معتبر برای دریافت وام را داریم، اما متأسفانه شعبه مرکزی بانک س. در اندیمشک می‌گوید "سن متقاضی بالاست و وام را نمی‌دهیم".

اوایل مهرماه امسال معاون وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با بانک مرکزی برای تسهیل پرداخت وام ودیعه مسکن خبر داده و گفته بود: به زودی مشکل کندی پرداخت وام برطرف خواهد شد.

محمود محمودزاده در رابطه با وضعیت وام ودیعه مسکن، اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان وام ودیعه مسکن همچنان ادامه دارد و در صورت تصویب ستاد ملی کرونا، قراردادهای نیمه دوم سال نیز مشمول این وام خواهند شد.

وی درباره با اتمام منابع مالی پرداخت وام ودیعه مسکن، گفت:  بعضاً مباحثی در رابطه با اتمام ظرفیت یا سهمیه بانک‌های عامل وام ودیعه مطرح می شود که از سوی وزارت راه و شهرسازی قابل قبول نیست.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به زودی این موضع رفع می شود چون از عدد تعیین شده برای وام ودیعه مسکن خیلی باقیمانده و هیچ مشکلی برای پرداخت نداریم.

محمودزاده همچنین یادآور شد: تامین