پنج واگن مترو به شیراز رسید

پنج واگن مترو به شیراز رسید

یک رام قطار شهری شامل پنج واگن به شیراز وارد شد که به گفته شهردار این کلانشهر ارزش این واگن ها ۱۸۰ میلیارد تومان به نرخ امروز است.

احسان اصنافی در آیین ورود این پنج واگن به این کلانشهر گفت: ۲۰ دستگاه واگن توسط کارخانه سازنده در ابهر زنجان تولید شده که با پیگیری ها پنج دستگاه به شهر شیراز اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه آخرین رام قطارها در سال ۹۶ وارد شیراز  شده بود اضافه کرد:  این واگن ها به عنوان چهاردهمین رام قطار شهری وارد شیراز شد. 
شهردار شیراز ادامه داد: روند احداث خط دو مترو از میدان قهرمانان در شهرک میانرود تا میدان امام حسین(ع) سرعت بیشتری یافته، ریل گذاری فاز نخست خط دو به اتمام رسیده است و در ایام دهه فجر تست گرم خطوط آغاز می شود. تلاش داریم در هفته دولت سال آینده مسافرگیری خط دو از ایستگاه قهرمانان تا امیرکبیر آغاز شود. 
وی با بیان اینکه برای کاهش زمان انتظار به ۷ دقیقه، ۱۶۵ واگن دیگر مورد نیاز است، اظهار داشت: طی دو روز گذشته پیگیر بحث تامین و قراداد فاینانس برای ۱۶۵ واگن مورد نیاز شیراز بودیم و مراحلی از کار انجام شد. همچنین ۴۵۰ میلیارد اوراق مشارکت اختصاص یافته به شیراز در سال جاری به ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که ۲۵۰ میلیارد تومان برای اتوبوس و مابقی برای مترو است تا جهشی در تکمیل خطوط مترو داشته باشیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد: ایجاد موازنه بین کلانشهرها از مسائلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل پیگیری شد تا مجموعه ریلی شیراز به تعداد واگن‌های بیشتری مجهز شود.
محمودرضایی کوچی عنوان کرد: در طرح جامع حمل و نقل شیراز قاعده این بوده که شش خط ریلی برای این کلانشهر طراحی شود که خط یک آن اجرایی شده و بخشی از خط دوم آن هم سال آینده اجرا خواهد شد،عملیات ایستگاه خط سه آغاز شده و خط چهار نیز در دست مطالعه است.