۵ واقعیت مهم درباره زمین

۵ واقعیت مهم درباره  زمین

هر ساله در تاریخ ۲۲ آوریل "روز زمین پاک" به منظور ارتقای آگاهی جوامع نسبت به اهمیت سلامت محیط زیست گرامی داشته می‌شود.

نگرانی‌های جدی به ویژه در سال‌های اخیر که در مورد محیط زیست وجود دارند، اهمیت گرامیداشت این روز را برجسته‌تر می کنند.

با توجه به هشدارهای دانشمندان برجسته، سیاستمداران و فعالان محیط زیست در مورد نگرانی های جدی زیست محیطی، برخی از افراد در حال تطبیق با روش های زیست محیطی سازگارتر هستند.

به نقل از "نَشنال تودی"، در ادامه به منظور افزایش هرچه بیشتر آگاهی در مورد محیط زیست به پنج حقیقت مهم درباره کره زمین خواهیم پرداخت:

 بر اساس داده ها، دانشمندان با حفاری هسته های یخ و تجزیه و تحلیل حباب های هوا دریافته‌اند که حداقل در ۸۰۰ هزار سال گذشته در هیچ مقطعی، سطح CO۲ (دی اکسید کربن) موجود در اتمسفر به اندازه فعلی نبوده و این بدان معناست که در کل تاریخ تمدن بشری، سطح CO۲ هرگز به این میزان که اکنون هست، بالا نبوده است. بعلاوه این افزایش تا حدی به دلیل طبیعت و تا حدی به خاطر پیشرفت های انسانی در زمینه صنعتی شدن بوده است.

 ممکن است بسیاری از مردم از این واقعیت بی‌اطلاع باشند که هرچه مواد غذایی بیشتری را هدر دهیم و مصرف نکنیم، گازهای گلخانه ای بیشتری برای انتقال و تجزیه زیستی زباله‌ها در جو زمین تولید و منتشر می‌شود.

 بر اساس داده ها، دمای هوا در ایالات متحده در ۵۰ سال گذشته دو درجه و بارندگی ها نیز پنج درصد افزایش یافته است. همچنین در ۵۰ سال گذشته پدیده های شدید آب و هوایی نیز بیشتر رخ داده است.

 اگرچه ۹۷ درصد یا بیشتر دانشمندان در زمینه آب و هوا موافق هستند که تغییرات اقلیمی احتمالاً به دلیل فعالیت های انسانی بوده و نزدیک به ۲۰۰ سازمان علمی نیز در سراسر جهان بیانیه هایی در جهت موافق بودن با این دیدگاه صادر کرده اند، اما هنوز این موضوع به طور گسترده مورد بحث و تردید است.

 چین با جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری خود، بزرگترین تولید کننده دی اکسید کربن است که ۳۰ درصد از انتشار کربن جهانی را به خود اختصاص می دهد. ایالات متحده نیز با جمعیتی در حدود ۳۲۸ میلیون نفر با ۱۵ درصد انتشار کربن در سرتاسر جهان، پس از چین در رتبه دوم قرار دارد.