۴ تمدن فرازمینی در کهکشان ما وجود دارد!

۴ تمدن فرازمینی در کهکشان ما وجود دارد!

یک ستاره شناس مدعی شد که چهار تمدن مخرب فرازمینی در کهکشان راه شیری وجود دارد و احتمال اینکه آنها به ما حمله کنند مانند احتمال برخورد یک سیارک غول‌پیکر به زمین است.

 به نقل از وایس، "آلبرتو کابایرو"(Alberto Caballero) از دانشگاه ویگو اسپانیا تخمین زده که احتمالاً چهار تمدن در کهکشان راه شیری وجود دارند که خبیث هستند و اگر به ارسال پیام به بیگانگان ادامه دهیم، ممکن است به ما حمله کنند.

ماه گذشته گزارش شد که اخترشناسان در "پیام‌رسانی اطلاعات فرازمینی"(METI) در حال برنامه‌ریزی برای ارسال مجدد پیام‌هایی به فضا هستند به این امید که با گونه‌های هوشمند دیگری در جهان مواجه شویم.

اخترشناسانی که بخشی از این برنامه هستند بر این عقیده‌اند که اتخاذ یک رویکرد فعالِ این‌چنینی احتمالاً نتایج بهتری برای مواجهه با یک تمدن بیگانه نسبت به جستجوی آسمان برای یافتن نشانه‌هایی از حیات فرازمینی دارد.

در سال ۱۹۷۷، تلسکوپ "گوش بزرگ" در دانشگاه ایالتی اوهایو انفجار قدرتمندی از امواج رادیویی را دریافت کرد که یک دقیقه و ۱۲ ثانیه به طول انجامید. این سیگنال حاوی یک کد حرفی‌عددی بود که برای اخترشناسانی که در حال مطالعه آن بودند، شگفت‌انگیز بود و "سیگنال WoW" لقب گرفت.

این سیگنال به عنوان بهترین سیگنال شناخته می‌شود که بشر پس از شروع برنامه "جستجو برای هوش فرازمینی"(SETI) طی بیش از ۶۰ سال دریافت کرده است. محققان در طول چندین دهه‌ اخیر سعی کرده‌اند این سیگنال و منشأ آن را با جزئیات بیشتری مطالعه کنند و یک ستاره‌شناس آماتور به نام "آلبرتو کابایرو"(Alberto Caballero) اخیراً ادعا کرد که منشاء دقیق این سیگنال را شناسایی کرده است.

در حالی که "کابایرو" یافته‌های خود را در اوایل این ماه در مجله بین المللی Astrobiology منتشر کرد، آثار دیگری را نیز منتشر کرد که قابل توجه است. یکی از آنها مقاله‌ای است که اگر چه بررسی همتای نشده است، اما در یک سرورِ پیش از چاپ موجود است که "کابایرو" در آن تعداد تمدن‌های مخرب فرازمینی را تخمین زده است.

چند تمدن مخرب در فضا وجود دارد؟

ابتدا یک چیز را باید اشاره کنیم و آن اینکه کار "کابایرو" بیشتر یک آزمایش فکری و ادعا است و توسط ستاره شناسان تأیید نشده است. هدف وی از این تخمین نیز این است که تعداد تمدن‌هایی را که احتمالاً می‌توانند به پیام‌هایی که ما ارسال می‌کنیم واکنش نشان دهند، حدس بزند و مشخص کند و در واقع یک عدد روی این فرضیه بگذارد.

"کابایرو" که در واقع دانشجوی رشته حل تعارض در دانشگاه "ویگو" در اسپانیا است، برای رسیدن به این عدد، اعدادی را از رشته تحصیلی رسمی خود به رشته‌ای که به آن علاقه دارد تعمیم داده است. وی تعداد برخوردهای سیارکی را که برای سیاره زمین اتفاق افتاده است، شمرد و سپس آن را روی تعداد تخمینی سیارات فراخورشیدی در کهکشان راه شیری اعمال کرد. به گزارش وایس، "کلودیو ماکونه"(Claudio Maccone) دانشمند ایتالیایی برنامه "SETI"، این تعداد را ۱۵ هزار ۷۸۵ تمدن اعلام کرده است.

اما بر اساس محاسبات "کابایرو"، تعداد تمدن‌هایی که احتمالاً می‌توانند به ما حمله کنند، تنها چهار تمدن است و این نسبت به احتمال برخورد یک سیارک غول پیکر به زمین که به طور بالقوه می‌تواند زمین را کاملا نابود کند، احتمال کمتری است.

تخمین "کابایرو" نشان می‌دهد که از نظر پیشرفت فناوری، این ۴ تمدن در واقع می‌توانند بیشتر شبیه جامعه بشری کنونی باشند و از نظر ریاضی، کمتر از یک تمدن وجود دارد که واقعاً قادر به سفر بین ستاره‌ای است که برای حمله به زمین مورد نیاز است.

این دانشجوی رشته حل تعارض همچنین مطرح کرده است که با پیشرفت جوامع زمینی و فرازمینی، کمتر احتمال دارد یک درگیری حادث شود. وی در تخمین خود این فرض را مطرح می‌کند که یک تمدن بیگانه نیز همان رفتاری را که ما در زمین داشته‌ایم، دنبال می‌کند.

این فرضیات ممکن است کاملا نادرست باشند، اما "کابایرو" امیدوار است که این کار به بشر کمک کند تا به سمت یک گفتگو و تفاهم جهانی در مورد اینکه آیا باید به بیگانگانِ فرضی پیام ارسال کنیم یا نه، برویم.