۳۴پروژه راهداری استان بوشهر هفته دولت افتتاح و اجرایی می شود

۳۴پروژه راهداری استان بوشهر هفته دولت افتتاح و اجرایی می شود
افتتاح پروژه های راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت ۳۴ پروژه این اداره کل به ارزش اقتصادی بیش از۲هزار۴۹۷ میلیارد ریال افتتاح و اجرایی می‌شود.

عبدالکریم اخترشناس روز سه شنبه در نشست بررسی طرحهای هفته دولت استان بوشهر افزود: از این تعداد ۲۳ پروژه در حوزه راهداری و فن آوری به ارزش اقتصادی یک هزارو ۲۶ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی تعداد ۱۱ پروژه زیربنایی با ارزش اقتصادی یک هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال آغاز می شود.

وی بیان کرد: پروژه های آماده افتتاح در بخش زیربنایی شامل حذف نقاط پر حادثه راهها ، توسعه و تعریض راههای شریانی و روستایی، اجرای رفوژه میانی ورودی شهرها ، اصلاح پیچ های خطرناک و تکمیل و ایمن سازی تقاطع ها نظیر اصلاح نقطه پر حادثه روبروی روستای راهدار در محور برازجان به دالکی هستند که با بهره برداری از آنها ایمنی نقطه ای و یا طولی محور افزایش می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اظهارکرد: تعداد قابل توجهی از پروژه های آماده افتتاح در هفته دولت نیز در بخش ابنیه فنی راهها نظیر تبدیل آبنما به پل و یا احداث پل جدید و افزایش دهانه پلهای قدیم هست که سهولت تردد مردم در محورهای ارتباطی  و بستر لازم را برای عبور روان آبها و سیلاب در فصول بارندگی فراهم می آورند.

وی گفت: از جمله پروژه های شاخص فن آورانه جاده ای  نصب ۱۶سامانه هوشمند جدید ثبت تخلف سرعت در محور شریانی بوشهر- برازجان - دالکی  و همچنین تعدادی قابل توجهی پروژه در حوزه روشنی طولی و نقطه ای راهها  و تقاطع آماده افتتاح و بهره برداری است .

اخترشناس اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی چند پروژه شاخص از جمله احداث پل جدید درودگاه و بهسازی ، تعریض راه روستایی باغان – سرچشمه و اجرای بلوار و رفوژه میانی ورودی شهر آبپخش و ادامه بلوار کنونی این شهر تا پل کلل در شهرستان دشتستان و همچنین احداث پل سیدرضا در شهرستان گناوه و چندین پروژه دیگر آغاز می‌شود.

وی از تفاهم نامه همکاری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استانداری بوشهر در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان بعنوان نقطه عطفی در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل نام برد و افزود : با نگاه ویژه مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  کشور و همچنین استاندار  بوشهر  اعتبارات خوبی در بخش های ملی و استانی برای توسعه زیر ساخت های حمل و نقل جاده ای استان از جمله پروژه های هفته دولت در نظر گرفته شده است که توسعه بیش از پیش راهها را درپی دارد.