۲۵ درصد بوشهری‌ها از راه ته لنجی امرار معاش می‌کنند

۲۵ درصد بوشهری‌ها از راه ته لنجی امرار معاش می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲۵ درصد مردم استان بوشهر از راه ته لنجی امرار معاش می‌کنند، گفت: تصویب اصلاح آیین‌نامه کالاهای ته لنجی و ملوانی یک ضرورت است.

علی باستین جمعه ۳۰ دی در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان بوشهر با حضور معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از دستگاه‌های حوزه اقتصادی استان خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به جامعه هدف به ویژه در بخش‌های اقتصادی شد.

وی با تأکید بر انتقال حساب شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در بانک‌های استان افزود: انتقال حساب این شرکت‌ها به استان نقش مهمی در کمک به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دارد.

وی یکی از منابع اعتباری استان بوشهر را اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌ها دانست و تصریح کرد: تخصیص این اعتبارات به جامعه هدف تسریع شود تا طرح‌ها بر اساس برنامه زمانبندی اجرایی و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تخصیص بخشی از سود صنایع به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی گفت: انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه تخصیص ۳ درصد سود خالص شرکت‌ها و صنایع برای توسعه استان‌ها مصوب شود این درحالی است که اکنون کمتر از نیم درصد به استان اختصاص داده می‌شود.

باستین با بیان اینکه ۲۵ درصد مردم استان بوشهر از راه ته لنجی امرار معاش می‌کنند گفت: تصویب اصلاح آیین‌نامه کالاهای ته لنجی و ملوانی یک ضرورت است و نقش مهمی در رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.